Kuidas müüva teksti kirjutamine PRAKTIKAS toimub

Müüva_teksti_kirjutamineKirjutamisega alustamine näib tihti keeruline.

Ent sellist olukorda nagu „Ma ei oska” või „Mul pole ühtegi ideed!” pole tegelikult olemas. Miks?

Sest ideed on alati olemas.

Neile on vaja ainult ligi pääseda.

 

Kuidas kirjutamisega alustamine lihtsamaks muuta?

 

Selleks on mitu meetodit.

Neist üks tõhusamaid on järgmine neljasammuline teekond.

1) Alustuseks visanda valmis teksti struktuur.

Mis ja kui pikk on see, mida sa kirjutama pead? On see:

  • tuhandesõnaline blogiartikkel?
  • maandumislehe tekst, mis koosneb kolmest lõigust ja üleskutsest?
  • trükisesse minev nelja vahepealkirjaga tootekirjeldus?


Uuri välja, kui pikk peab vajalik tekst olema ning visanda selle põhjal lõikude ja vahepealkirjade arv.

Veebilehele sisu kirjutades pea meeles, et:

  • tekst peab olema kiiresti ja kergesti haaratav
  • tähtsaim info mahuta esimesse tekstiplokki
  • hoia laused ja lõigud lühikesed (iga uus teema on väärt uut alapealkirja!)
  • kasuta alapealkirju, väljatõsteid ja nimekirju
  • olulisim info mahuta ekraanile, mida ei pea alla kerima


Selle kohta, kuidas vormindamine sinu teksti läbilugemise tõenäosust kuni 25% suurendab
, loe täpsemalt siit.

2) Kirjuta igasse lõiku teema, mida selles käsitleda soovid.

Näiteks ettevõtte kirjelduse tekst „Meist” lehel:

  • lõik I: peab selguma, mis ettevõttega on tegu ja millist kasu tema toode/teenus lugejale pakub. Ettevõtte tegevus peab kohe haakuma lugeja isikliku kasuga
  • lõik II: võimalusel antakse lisainfot selle kohta, mis kasu on tootest/teenusest maailmale ja/või kohalikule kogukonnale ning milliseid uusi kasutegureid saab lugeja
  • lõik III: lugejale suunatud üleskutse ühendust võtta [ideaalis tõstetakse esile veel mõnda kasutegurit]

 

3) Mõtle läbi, millisesse lõiku sobiksid konkreetsed emotsionaalsed käivitajad kõige paremini.

 

4) Kirjuta valmis ühe lõigu mustand.

Ära sea endale kohustust kirjutada korraga valmis terve tekst. Keskendu alustuseks ühele lõigule ja ära enne edasi liigu, kui lõik on valmis. 

 

Kuidas see kõik PRAKTIKAS välja näeb?

 

Paneme artikli alguses mainitud neljasammulise teekonna praktikasse.

#1 Tutvu teema ja piiridega, milles kirjutama hakkad

 

Enne kirjutamisega alustamist pead teadma järgmist:

  • millega on tegu — mis on see toode/teenus, mida kirjeldama hakkad
  • kuhu tekst läheb [veeb, trükis, tele/raadio, pakend] — sellest oleneb teksti ülesehitus
  • kes on toote/teenuse sihtgrupp [vanus, elustiil, sissetulek jne] — sellest oleneb teksti tonaalsus ja stiil
  • millist kitsaskohta toode/teenus lahendada aitab — sellest oleneb teksti sisu
  • mis on eesmärk — on see saada rohkem klikke, panna inimesed ostma või päringut sooritama või hoopis teavitustöö

 

Lepime kokku, et praeguses näites on ette antud järgnev:

  • millega on tegu: ürituskorralduse teenus
  • teksti asukoht: teenuse alamleht veebis
  • sihtgrupp: eri suurusega ettevõtted, konverentsikorraldajad, eraisikud
  • lahendatav kitsaskoht: erinevaid üritusstiile võimaldav komplekt-teenus kogu ürituse sujumiseks (esinejatest toitlustajate ja tehnikani)
  • eesmärk: hinnapäring

#2 Visanda valmis kogu teksti struktuur

 

Struktuuri on mugav visandada nimekirja vormis.

Uuest teenusest rääkides saab seda teha näiteks nii:

 

–> Algus: tähelepanu haarav pöördumine

–> Lõik I: teenuse definitsioon koos kliendi kasu kirjeldusega — peamine probleem, mille teenus lugeja jaoks lahendab

–> Lõik II: teenuse täiendav tutvustus koos lisapunktidega, mis keskenduvad kliendi kasule

–> Lõik III: üleskutse tegutsema

 

#3 Emotsioonide alkeemia

 

 Kasulik on varem valmis mõelda, milliseid emotsionaalseid käivitajaid kasutama hakkad.

  • Mõtle läbi, kas sul on teenust võimalik müüa eksklusiivsuse või mõne sarnase ihaldatud emotsiooni kaudu.
  • Võimalusel lisa detaile, mis näitavad teenuse kvaliteeti — lisa kasutajate tsitaate; maini tuntud üritusi, mida ettevõte on korraldanud; nimeta auhindu, mida asutus on võitnud.

Kõike seda ei ole tohiks teenuse kirjelduses peita! Tihti piisab ühest-kahest käivitajast, et lugeja enda poole võita.

Lisa näiteks teenuse kirjeldusele osaleja tsitaat:

Sain oma pulmas pidutseda, mitte muretseda!
Aivo, värske abikaasa

Emotsiooni loomisest kodulehel loe lähemalt juba siit.

 

#4 Kirjuta lõik valmis!

 

Nüüd, kui sul on struktuur ja emotsionaalne strateegia valmis, saad asuda kirjutama. Nägemaks, kuidas tekst jooksma hakkab, kirjuta alustuseks valmis üks lõik. (See ei pea olema teksti esimene lõik.)

Kui oled esimese lõigu valmis saanud, kirjuta alles siis valmis ka kõik teised.

Lõikudena kirjutatud tekst saab etteantu põhjal tulla näiteks selline:

–> Algus: tähelepanu haarav pöördumine

 

Soovid, et Sinu üritus muudaks kadedaks kõik, kes sellest osa ei võta?

[Küsimus, millega haakub omal moel iga lugeja, kuna ürituse sisu — konverents, suvepäevad, pulm vm — ei ole täpsustatud. Nii saad kindlustada, et võimalikult suur hulk lugejaid liigub edasi järgmise lause juurde.]

–> Lõik I: teenuse definitsioon koos kliendi kasuga

Elamus on ürituskorralduse ettevõte, mis laseb Sinul otsustada, milliseid detaile Sa oma konverentsile, pulma või suvepäevadele soovid.

Sa saad valida tervik- ja detailpakettide vahel ning otsustada ise kogu ürituse stiili, pikkuse ja meeleolu üle.

Meie teeme Sinu plaani teoks ja aitame soovi korral seda veelgi uhkemaks ehitada!

[Lõik seletab lugejale lahti peamise kasu — valikuvabaduse. Peale selle vähendab see hirme, mis võivad tekkida neil lugejatel, kes on ürituskorralduse teenusest huvitatud, kuid kellel on näiteks olemas õhtujuht või kellel pole konkreetseid ideid.]


–> Lõik II: teenuse täiendav tutvustus koos lisapunktidega, mis keskenduvad kliendi kasule
 

Elamusest saad tellida kas ühe või kõik järgmistest teenustest:

  • ürituse kontseptsioon (eesmärk, stiil, emotsioon)
  • esinejad ja meelelahutajad (vaata täielikku nimekirja siit)
  • moderaatorid, võõrustajad
  • vajalik video- ja helitehnika nii konverentsideks kui ka pidudeks
  • toitlustus, lilleseadjad, ruumikujundajad
  • ainulaadsed asupaigad
  • transport
  • vajalik suhtlus (kutsed, päringud jne)

 

Samuti pakume ürituste järelteenuseid: saadame tänukaarte, paneme kokku foto- ja videoalbumeid.

Nii saad Sina oma üritust täielikult nautida ega pea tegelema pildistamise või koristamisega.

[Lõik esitab lugejale ettevõtte pakutava lisakasu, mainides eraldi teenused, mille hulgast lugeja valida saab, ning tutvustades järelteenuseid.]

 

–> Lõik III: üleskutse tegutsema
 

Soovid üritust, kus absoluutselt kõik sujuks ja mis väljendaks seda, mis on Sinu jaoks kõige olulisem?

Meie üritustekorraldajate kalendrid täituvad sel hooajal kiirelt, seega anna meile oma ürituse või peosoovist teada juba täna.

[Piiratusele rõhumine on suurepärane emotsionaalne käivitaja.]

>> KIRJUTA meile oma plaanist!

[Teksti stiili ja tonaalsusega kokkusobiv üleskutse, mis aitab luua emotsiooni.]

 

Mida teha teksti esmaversiooniga?

 

#1 Oota

 

Hea tekst valmib nagu parim juust — täpsete koostisosade ja õigesti valitud ooteaja tulemusel.  

Ja kuna sa ei jäta kirjutajana kunagi asju viimasele minutile, saad oma tekstil enne välja saatmist kindlasti natuke oodata lasta. 🙂

Kõige parem on jätta valminud teksti ja esimese toimetusringi vahele üks öö või täispikk päev. Nii saad tekstile läheneda värske pilgu ja mõttega.

Tihti märkad just siis liiga pikki lauseid või vaid ainult sinule mõistetavaid sõnastusi. See on aeg luua lugu, kuna matemaatiline pool on juba paigas.

Päev hiljem toimetatud tekst näeb välja juba järgnev:

Soovid pidu, mis oleks Sinu nägu?

Elamuse meeskond ei korralda lihtsalt üritusi. Me loome hingega elamusi, mida ei unusta Sina ega Sinu külalised.

Meiega saad Sina otsustada, milliseid elemente Sa oma konverentsile, pulma või suvepäevadele soovid.

Sa saad valida tervik- ja detailpakettide vahel, otsustada ise kogu ürituse stiili, pikkuse ja meeleolu üle.

Ja lasta meil see teoks teha!

Kui Sa aga tunned, et isegi ürituskorraldusest mõtlemine on Sinu jaoks sama kauge (ja hirmutav!) kui mälestus lasteaia esimesest päevast, töötame Sulle välja ainulaadse kontseptsiooni. Tehnika- ja asukohavalikust kokteili jääkuubikute kujuni välja!

„Sain oma pulmas pidutseda, mitte muretseda!”
Aivo, värske abikaasa

Elamusest saad tellida kas ühe või kõik järgmistest teenustest:

  • ürituse kontseptsioon (eesmärk, stiil, emotsioon)
  • esinejad ja meelelahutajad (vaata täielikku nimekirja siit)
  • moderaatorid, võõrustajad
  • vajalik video- ja helitehnika (konverentsideks, pidudeks, sise- ja välisüritusteks)
  • toitlustus, lilleseadjad, ruumikujundajad
  • ainulaadsed asupaigad
  • transport
  • vajalik suhtlus (kutsed, päringud jne)

 

Meilt saad abi ka ürituse järelteenuste osas:

– saadame tänukaarte,

– paneme kokku foto- ja videoalbumeid.

Elamus laseb Sinul oma üritusest sajaga osa saada nii et Sa ei pea kehastuma fotograafiks ega koristajaks.

 

Soovid üritust, mis oleks eriline nii Sulle kui ka Sinu külalistele?


Meie kalender täitub sel hooajal kiirelt.

>> KIRJUTA meile oma plaanist juba praegu!

#2 Küsi tagasisidet

 

Oma praegusele tekstile saad nüüd esimese tagasiside paluda. Läkita see projektijuhile, teisele copywriter’ile, kliendile või abistavale sõbrale.

Lase neil juhtida tähelepanu kitsaskohtadele, sõnastuse ja müügiargumentide selgusele ning palu neil vastata järgmistele küsimustele:

  • kas tekst pani neid soovitud tegevust sooritama (ostma, ühendust võtma jne)?
  • kas tekst tekitas neis emotsiooni (oli seda liiga palju või vähe)?
  • kas tekst seostus konkreetse kitsaskohaga nende elus?

 

#3 Lihvi

 

Kohenda teksti saadud tagasiside järgi.

Hoia kriitikameel ärksana (kogu kriitikat ei ole vaja arvesse võtta), kuid pea meeles, et lugejal on tagasisidet andes enamasti õigus.

Kui oled teinud kõik vajalikud parandused, loe tekst veel paar korda läbi ning kuuluta see lõplikuks. Sinu toimiv tekst on valmis!

Mida meeles pidada?

 

Tühjast kohast toimiva tekstini jõudmiseks ei ole vaja tundide kaupa higistada.

Õigele rajale saamiseks on sul ainult vaja:

  • teada, kuhu tekst läheb ja mis on selle eesmärk
  • luua tekstile struktuur
  • lisada vajalikud emotsionaalsed käivitajad
  • kirjutada tekst lõikude kaupa valmis
  • lihvida mustandit 

 

Sellest, kuidas kirjutamise nullpunktist edukalt üle saada ja kirjutamisega alustamine lausa naudinguks muuta, loe lähemalt aga siit.

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ‘it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist