Sisuturundus: kus oma sisu lisaks Facebookile levitada?

Sisuturundus

Sisuturundus – see on lihtne!

Pead vaid lahendama „lihtsa“ võrrandi:

 

(Loo haarav sisu x Vii see sihtrühmani ) + Mõõda edu

 

Ning võidki oma töö tulemusi nautida.

Oot…kui hea sisu on loodud, siis kuidas see ikkagi valguskiirusel levima saada?

Eriti, kui Facebook on selleks üha vähemtõhus.

 

#1 Lase sisul… ise levida

 

Korda meie järel: sisu PEAB olema huvitav ja kasulik.

Või hoopis intrigeeriv!

See on tõepoolest ainus viis, kuidas inimesed sinu sisu tarbima ja vabatahtlikult teistega jagama saada.

Mäletad Vihuri Motoklubi „ahistamisklippe“? Nende sisu oli nii naelapea pihta, et videod levisid kulutulena nii sotsiaalmeedias kui muudes kanalites. Inimesi aktiveeris teema aktuaalsus, skandaalsus ja huumor.

Vahel viskab levimiskiirusele hagu alla ka formaat. Ilmselt poleks Vihuri reklaam tekstina sugugi nii hästi töötanud.

PS. Nimetatud klipid teostati minimaalse eelarvega. Pole ühtegi põhjust, miks ei peaks samasugune edu saatma ka sinu sisu.


Kuidas oma sisu orgaanilist levikut sotsiaalmeedias toetada?

  • Jaga infot isiklikule sõbralistile, postitades see oma seinale.
  • Palu sõpradel oma sisu edasi jagada.
  • Postita oma link kommuunidesse/gruppidesse.
  • Lisa teemaviide (hashtag). Kasuta samu #märksõnu igal platvormil – nii tõmbad ligi publikut, kes on huvitatud ka su teistest postitustest.
  • Kui postitad kellegi (tuntud inimese) tsitaadi, märgi ta ära – nii näevad postitust ka selle inimese sõbrad. Sama saad teha näiteks mõne ettevõtte Facebooki lehega.

 

Loe lähemalt, kuidas teha Facebooki turundust postitusi boostimata.

 

#2 Delfisse? Postimehesse? Äripäeva? Kõikjale saab.

 

Suured meediaportaalid lisavad väljastpoolt tulevaid artikleid enda uudisvoogu tegelikult avasüli. Püünele pääsevad lood, millel on uudisväärtus või kasulik sisu.

  • Loo otsekontakt teemarubriigi reporteri/juhiga ja jaga nendega oma infot.
  • Uuri, kas sinu tekst sobiks avaldamiseks ka neil.
  • Kui saad eitava vastuse, küsi, mida tuleks muuta.
  • Kui su sisu avaldatakse, palu loo alla lisada link oma veebilehele.
  • Hoia ajakirjanikuga kontakti – kui tal on teinekord vaja sinu valdkonna kohta kommentaari, võib ta just sinu poole pöörduda.

 

Näited:

  1. Kosmeetikat tootev ettevõte võib kirjutada meigitrendidest ja saata oma sisu Delfi Naistekale.
  1. Köögimööbliettevõte võib rääkida köögi disainimisest ja pakkuda oma sisu Postimehe Kodustiilile.
  1. Vaata, kuidas perearst Ingmar Lindström sarnast lähenemist kasutanud on.

 

On suur tõenäosus, et hästi koostatud tekst/video vahel avaldatakse. Garantiid loomulikult pole ja võib juhtuda, et sul soovitatakse kasutada hoopis sisuturunduse rubriigi tasulist võimalust.

Hoiatus!

Juba eos on hukule määratud lood, mis keskenduvad liigselt sinu brändile või on imalalt enda haipimisest läbiimbunud süžeega.

Need suunatakse kohe reklaamartiklite pähe tasulisse sisuturunduse rubriiki.

Püüa pigem lugejat objektiivselt aidata. Enda kohta lisa artikli lõppu vaid oma ja ettevõtte nimi.

#3 Pressiteateid avaldatakse meeleldi

 

Hakka kohe pressiteateid saatma – see ei pea olema ainult kommunikatsioonibüroode pärusmaa.

Kuidas alustada?

  • Kirjuta a(s)jakohane ja kantseliiti vältiv pressiteade. Lisa ka veidi emotsiooni.
  • Saada see ajakirjanikule – kontaktid saad vastava portaali kontaktide alt (otsi teemaveebi reporterit).

 

Tee teksti avaldamine ajakirjanikule/toimetajale lihtsaks. Selle peaks ideaalis saama üles panna muutmata kujul.

 

Pressiteate avaldamise tõenäosust suurendavad lihtsad asjad:

  • Liigenda tekst kergelt loetavaks.
  • Pane meiliga kaasa pilt, mis loo juures avaldada.
  • Ka veidi intrigeeriv pealkiri viib sihile lähemale.
  • Ära unusta õigekirja!

 

#4 Nimekiri: konkreetsed kanalid sisu levitamiseks

 

Pole üht ja ainust õiget kohta, kuhu oma sisu pakkuda. Kõik oleneb sinu tegevusvaldkonnast ja sisu spetsiifikast.

Ent võta näiteks lahti Eesti mõistes suured veebilehed ja vaata, mis teemarubriigid seal elutsevad.

Näiteks:

  • Äripäeva teemaveebid:
    • Best Marketing
    • Best Sales
    • IT uudised
    • Personaliuudised
    • Logistikauudised
    • Kaubandus
    • Finantsuudised
    • Põllumajandus
    • Innovatiiv
    • Tööstusuudised jpm
  • Äripäeva raadio
  • Turundusraadio
  • Postimehe teemaveebid:
    • Sõbranna
    • Reisile
    • Kodustiil
    • Tarbija
    • Tervis
    • Tehnika jpm
  • Delfi teemaveebid:
    • Kasulik
    • Naistekas
    • Alkeemia
    • Lemmikloom
    • Pere ja Laps
    • Moodne kodu jpm

 

  • Kasuta digimaailma talupojamõistust, milleks on muidugi Neti.ee. Leia sealt kataloogist väiksemaid uudiste- ja teemaportaale.

#5 Koostöö blogijate / juutuuberite / podcasti loojatega

 

Sisu levitamiseks tasub kaaluda ka erinevaid koostöövõimalusi.

Lihtsaim variant on teha bartertehing ehk vorst vorsti vastu diil – sina annad midagi (oma toote, raha) ja vastu saad “eetriaega”.

Veel parem variant on mõjuisiku või mõne oma koostööpartneriga midagi koos luua – toote erilahendus, ühine sisu – ja nii teemaga mitme osapoole omakanalitesse pääseda.

Välismaal rohkem tuntust kogunud võte on külalispostituste tegemine kellegi teise blogis. Oma lehele ilmselt naljalt kedagi laiama ei lubata, aga küsija suu pihta ei lööda – eriti, kui sellest tõuseb kasu ka vastaspoolele.

 

Näiteks Veebimajutus on oma blogi suuremalt jaolt just külalispostituste peale üles ehitanud (küllap leiab sarnaseid näiteid ka sinu valdkonnast).

 

  • Uuri, mis tingimustel lubaks mõni mõjukas blogija oma lehel sinu sisu avaldada või kasvõi ise sinu sisust rääkida.
  • Või tee hoopis ise blogijaga intervjuu ja pane see oma blogisse üles. Seda sotsiaalmeedias levitades märgi blogija enda postituses ära.
  • Samuti tasub suhelda kohalike podcastide tegijatega – ehk on nad nõus sind intervjueerima või külalissaatejuhiks võtma. Kui sul on midagi asjalikku ja teemakohast öelda, siis on võimalus eetrisse saada üllatavalt suur.

 

Juutuuberid ja mõjuisikud on veel omaette kanal.

Need on isikud, kellel on sotsiaalmeedias arvestatav hulk jälgijaid ja kes on tänu oma arvamusliidri positsioonile ise meediakanaliks hakanud. Tihtilugu räägitakse seal oma elust, tehakse sõpradega midagi naljakat või arvustatakse erinevaid tooteid.

 

Mõjuisikutel on suur hulk jälgijaid, kes on enamasti andunud fännid ja tarbivad nende pakutavat sisu isukalt.

 

Kui leiad juutuuberi või muu sotsiaalmeedia mõjuisiku, kes sobib hästi kokku sinu toote temaatikaga, on sellest koostööst saadav kasu palju suurem kui oma sisu tavameedias levitades, sest selline arvamusliider on autentsem ja mõjuvam.

 

#6 Pane Facebooki grupid enda heaks tööle

 

Liitu grupiga, kus arvad või tead oma sihtrühma pesitsevat.

Vaata, millest seal kirjutatakse. Loe läbi grupi reeglid ning vajadusel küsi grupi administraatorilt üle, kas sinu plaanitav postitus vastab nende nõuetele.

Kuidas gruppe leida?

Kirjuta Facebooki otsingusse oma sisule vastav / valdkonda puudutav märksõna, vajuta ka “see all results” ja seejärel saad ülalt valida, et otsing näitaks ainult gruppe puudutavat infot.

Näide: Taimne Teisipäev jagab oma retsepte Tervisliku toitumise grupis. Nii kinnistavad nad end professionaali ja oma ala eksperdina. Kommuunivalik on kümnesse – nemad pakuvad tervislikke retsepte, sihtgrupp armastab tervislikult toituda!

 

Taimne_teisipäev

#7 Märksõna analüüsiga saad teada, mis inimesi huvitab

 

Levi seisukohalt on väga oluline enne sisu loomist välja selgitada, mis inimestele korda läheb ja millist infot praktiliseks peetakse.

Sellega aitab sind märksõna analüüs.

Õigeid sõnu kasutades oled ka Google’i otsimootorile paremini leitav.

 

Google AdWordsi reklaamiplatvormil on üks hea tasuta tööriist – märksõna planeerija. Selle abil saad näha, kui palju mingeid märksõnu ja fraase ühes kuus keskmiselt otsitakse.

 

Märksõna analüüsiks saad tööriistas sisestada kõik sõnad ja fraasid, mis sinu arvates võiks inimestele huvi pakkuda. Märksõna planeerija annab lisaks igakuisele otsingumahule ka soovitusi, milliseid sõnu veel kasutada võiksid.

Tooda pigem vähem, aga head (ajatut) sisu, mida on võimalik:

  • teatud aja järel uuesti jagada
  • veidi kohandatud kujul uue nurga alt avada
  • erinevas vormis mitmel viisil jagada:
    • tee tekstist video või infograafik
    • jaga tekstiga pilti sotsiaalmeedias
    • pane mitmest tekstist kokku e-raamat
  • kergelt lugeda: lühikesed lõigud, konkreetne sõnastus, illustreerivad pildid jne.

#8 Erinev vorm aitab levitamisele kaasa

 

Sama sisu võid edastada nii teksti, video, infograafika, podcasti, slaidide, koomiksi vms kujul. Iga vorm tõmbab ligi erinevat publikut. Mõni ei viitsi teksti lugeda, aga infograafikat uurib hea meelega.

Näiteks Äripäev kasutab sama sisu nii trükis, veebis kui ka oma raadiokanalis.

 

Levitamise hõlbustamiseks kohenda seega oma sisu erinevate väljaannete / kanalite jaoks nii, et see sobiks kõikjale justkui valatult.

 

  • Facebookis kasuta videot.
  • Instagramis pilti.
  • Delfi jaoks loo tekst, infograafik vmt.

 

Lühendatud või animeeritud sisus kasuta oma kodulehe linki, kus huvitatud rohkem infot leiavad.

Ka e-mail on oma parimates aastates – kindlasti tasub seda kanalit mistahes formaadis sisu levitamisel endiselt kasutada. Seda peetakse isegi sotsiaalmeediast tulemuslikumaks.

Hakkame sisu laiali paiskama?

 

Loodetavasti oled selleks valmis!

Sest tegelikult on neid agaraid, kes oma tekste või muud sisu ajakirjandusele avaldamiseks saadavad, endiselt hämmastavalt vähe. Seetõttu on sul väga suur võimalus oma sisule tasuta kajastust saada.

Kliendi tähelepanu on vaid hästikirjutatud teksti ja kontaktivõtmise / sisu laialipaiskamise kaugusel!

PS. Ja ära unusta oma sisuturunduse edukust mõõta.

 

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ‘it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist