7 võtet, mis teevad igast pealkirjast klikimagneti

Klikimagnet_pealkirjad

Me kõik tahame tähelepanu.

Sina, mina, Delfi ajakirjanikud…

Sa ju soovid, et sinu artikleid avataks ja loetaks.

Miks see vaid vähestel õnnestub? Kuidas nad seda teevad?

Nad oskavad klikimagnetina toimivaid pealkirju luua!

Kuidas siis kirjutada pealkirju, mis paneks inimesed just sinu blogiartiklile klikkama?

Loe edasi.

7 võtet toimiva pealkirja loomiseks

  1. Nimekiri
  2. Mina- või sinavormi kasutamine
  3. Koerad, kassid ja muud loomad
  4. Viide päevakajalisele või populaarsele teemale
  5. Toit ja popkultuur. Popkultuur ja toit
  6. Salapära hoidmine
  7. Šokielement

Loomulikult ei tohiks kasutada kõiki seitset lähenemist korraga. Üldjuhul kasutab enamik edukaid klikimagnet-pealkirju 3–4 nimetatud võtet.

Seega – ära pane oma klikimagnetitesse liiga palju magnetit.

See muudab tulemuse naeruväärseks ja ülepaisutatuks.

  1. Nimekiri

Vaevalt läheb mööda mõni päev, kui sa ei näe numbriga algavat pealkirja.

Näiteks: 6 teaduslikku nippi kõhurasva kaotamiseks, mis kindlasti töötavad

Sellised pealkirjad töötavad, sest inimestele meeldib konkreetsus.

Pealkirja vaadates on selge, et lugejat ootab 6 alapunkti.

Mitte näiteks 29-t, mida ta ei viitsiks lugeda.

Vastavalt teemale võib 6 asemel muidugi 29 parem number olla ja rohkem lugejaid artiklit avama panna.

Lisaks lubab pealkiri lugejale konkreetset, mitte üldist ja laialivalguvat infot.

Kindlate punktidena esitatud artikleid on lihtne jälgida ja sellepärast paneb ka pealkiri lugejad tegutsema (loe: lugema).

Proovi ise!

Kui pead näiteks filmiteemalist blogi, võid kirjutada järgmise pealkirja:

5 Eesti näitlejat, kes sobiks James Bondi rolli

  1. Mina- või sina-vormi kasutamine

Isiklikud lood ja teemad lähevad lugejale rohkem korda.

Ta hindab seda, kui sa räägid siiralt ja omaenda kogemustest. Sest tal on nii lihtsam ennast sinu olukorda panna.

Näiteks: Kallima ootamatu teade: jah, ma petsin sind, aga võiks ikka kokku jääda

või

Noor ema: minult küsiti sünnitusmajas, kas mu laps on ebanormaalne, et ta niimoodi karjub

Proovi ise!

Kui soovid reisifirmana oma uudiskirjas rääkida reisikindlustusest, võid e-kirja teemareale, (millel on täpselt sama eesmärk nagu mistahes pealkirjal) kirjutada nii:

Pihtimus: Kõik minu kohvrid ja asjad jäidki kadunuks

  1. Koerad, kassid ja muud loomad

Armsad lood meie karvastest ja sulelistest sõpradest on suured klikimagnetid. Kasuta seda pealkirjas ära.

Enamik inimesi armastab loomi ja vahva paralleel mõne neljajalgsega tõstab tuju.

Näiteks: Diivanipatjadel nurruvast kodukiisust sai edukas ärinaine

Mõne naljaka loomavideoga aga saad oma kodulehele rohkem liiklust tuua või sotsiaalmeedias tähelepanu tõmmata. Lisades sinna juurde hoopis info, mida soovid jagada.

Loomapealkirjad kasutavad meie kõigi jaoks hoomatavaid kujundeid:

  • tugev nagu härg
  • kaval nagu rebane
  • töökas nagu sipelgas

Mängumaa on lai!

Proovi ise!

Kui tegeled autorendiga, siis pane suurema auto juurde oma veebis pealkiri:

Siia mahub või jõehobu! Mahtuniversaaliga ei pea sa suvereisil midagi maha jätma.

  1. Viide päevakajalisele või populaarsele teemale

Päevakajaline sisu sinu blogi või artikli pealkirjas näitab, et oled maailmas toimuvaga kursis.

Ent mis veelgi olulisem: sa jõuad lugejale kiiresti lähedale, sest kasutad teemat, mis juba on – rohkem või vähem – tema mõtetes.

Proovi ise!

Kui soovid kirjutada blogiartiklit näiteks viimastest moetrendidest:

Moes on silmameik, mis teeb silmad veel ümmargusemaks kui peaministri jutt

  1. Toit ja popkultuur. Popkultuur ja toit

Tao rauda, kuni see veel kuum on.

Kui inimesed räägivad Kalvi-Kalledest ja Evelin Ilvese käsitöövõileibadest, tee seda sinagi.

Sest kuum teema teeb sinu pealkirjas pool tööd ära.

Proovi ise!

Kui annad esinemiskoolitusi, pane oma nõuandva artikli pealkirjaks näiteks:

5 nippi, kuidas esineda sama julgelt nagu „Väikeste hiiglaste“ Oliver

  1. Salapära hoidmine

See pealkiri toimib nagu elukaaslaselt saadud SMS, milles ta kutsub sind õhtul kohvikusse, kus sa kunagi käinud ei ole.

Sa ju põled põnevusest? Ja ei suuda terve päeva enam millestki muust mõelda…

Selle pealkirja mõte on lugejat õrritada.

Anda talle aimu, et tulemas on midagi põnevat, kogu infot samas mitte avaldades.

Et lugeja saaks teada, millest jutt, peab ta pealkirjal klikkama ja artikli avama.

(Ott) Tänaku kaardilugeja vaevleb omapärase probleemi käes

Proovi ise!

Kui Sulle saadetaks kahe erineva teemareaga uudiskiri, siis kumma sa avaksid?

1. Unusta Tai! Eestlaste uus lemmiksihtkoht selgunud

või

2. Unusta Tai! Eestlaste uus lemmiksihtkoht on Itaalia

  1. Šokielement

Need pealkirjad mängivad vastuolule või konkreetselt šokile.

Ehmatav pealkiri sisaldab midagi nii eriskummalist, et sa lihtsalt pead sellel klikkama!

Ega saa enne rahu, kui tead, millest see artikkel kirjutab.

Näiteks:

Ah, mine sa ka Pe….

Misasja, kas mind saadetakse päriselt pimedasse kohta?

Loos selgub, et tegelikult suunatakse reisihuvilisi Peterburi. Aga sa ju avaksid selle e-kirja, eks?

Proovi ise!

Kui oled toitumisnõustaja, kasuta näiteks sellist pealkirja:

Palju õnne, maiasmokk. Nüüd saad magusaga kaalust alla võtta


Ettevaatust! Libastumisoht!

Nagu juba alguses mainisime, ei tohiks sa kindlasti oma lugejat üle koormata liiga paljude klikimagneti elementidega. Seda tehes võid lihtsasti sattuda hoopis valelubaduste teele või panna oma loole täiesti ebasobiva pealkirja.

Pealkiri ja sisu peavad kattuma.

Meie kõigiga on seda juhtunud, et vajutame lingile – just sellesama klikiliku pealkirja tõttu – ja siis oleme artiklis endas pettunud.

Sest see ei andnud midagi.

Ära unusta oma sihtrühma. Klikimagnet-pealkirjade puhul on alati hea järgida põhimõtet: klient/lugeja ennekõike, seejärel sisu ja lõpuks pealkiri.


Ära ehita suuga suurt linna…

Kui sinu pealkiri ei vasta sisule, siis ei aita ka maailma kõige klikimagnetilikum ja imetabasem pealkiri sul lugejat oma artiklit läbi lugema panna.

Rääkimata oma lugejate hulga suurendamisest või nende edasi tegutsema panemisest.

Ära unusta: sinu loo sisu peab vastama pealkirja seatud ootustele.

Kui sa seda ei tee, siis lööb sinu sihtrühm lihtsalt käega ja hinnalised klikid kaovad üsna kiiresti.


Pealkiri ja Google

Kui sinu lehe külastajad lahkuvad pärast otsingumootori poolt pakutud lehel klikkamist kiiresti, siis hakkab Google arvama, et sinu sisu ei ole inimestele kasulik.

Palju klikke tootvad pealkirjad ei lollita enam Google’it!

  • Kindlasti pea silmas ka pealkirjas kasutatavaid märksõnu.
  • Just neid indekseerivad otsingumootorid ja Google’i päringu jaoks oluline märksõna peaks pealkirjas ilmtingimata sees olema.
  • Seega, kui sinu jaoks olulist märksõna Google’is otsitakse, pane see pealkirja KINDLASTI sisse.

Ära siis unusta: klient ennekõike, seejärel sisu ning lõpuks pealkiri.

Klikimagnet töötab ainult nii kaua, kuni töötab sinu pealkirja all olev tekst.


PS. Artikkel põhines ingliskeelsete pealkirjade analüüsil.

Näitamaks, et samad põhimõtted kehtivad ka eesti keeles, tõime välja Eesti veebimeedias avaldatud artiklite sarnased pealkirjad.

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ‘it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist