Teeme ühe asja kohe selgeks – ükski neist ei ole sisuturundus:
- Toote või teenuse kiidulaul meediaväljaande rubriigis „Sisuturundus“
- Tellitud tonaalsusega „arvustus“ mõnes populaarses blogis
- Ostetud promoklipp kommertstelekanali uudistesaates
Kaugel sellest!
Aga millegipärast just seda kiputakse sisuturunduse teenuse all müüma. Ja ostma.
Aga mis see sisuturundus siis on?
blank
Sisuturunduse definitsioon ütleb:
Sisuturundus on turundusstrateegia, mis keskendub huvitava, kasuliku ja järjepideva sisu loomisele ja levitamisele, eesmärgiga võita ja hoida konkreetse sihtgrupi tähelepanu, kasvatades seeläbi müüki.
Kas mõni eeltoodud näidetest vastab definitsioonile?
Pigem mitte.
Aga miks siis sisuturundust ja selle mõistet vildakalt kasutatakse?
Päris suurt rolli mängivad siin meediaväljaanded.
Sisuturundus ≠ reklaamartikkel
blank
Kommertsajakirjandus toetub suuresti reklaamirahale, nii et reklaami müümine on neile äriliselt oluline.
Klassikalise reklaami kõrval võib tellida ka ettevõttest või tootest jutustava reklaamartikli.
Ent sõnal „reklaamartikkel“ on negatiivne maik, sest kinni makstud kiidusõnad ei mõju lugejale usaldusväärselt.
blank
Sisuturundus: On nagu reklaamartikkel, aga samas ei ole ka. Hind on nagu reklaamil, aga reklaami selle eest ei saa.
blank
Kommertsajakirjandus nägi oma võimalust, kui käibele tuli mõiste „sisuturundus“. Reaalsuses asendas see reklaamartikli mõiste, kuid sisu – makstud reklaam – on paljudel juhtudel jäänud samaks.
Reklaamartikli ja sisuturunduse vahele EI SAA võrdusmärki tõmmata. Ometi tehakse seda liigagi sageli.
Kuigi sisuturunduse mõiste on tellijale sageli hägune, on selle mõju kordades suurem kui tavalisel reklaamartiklil.
Mida sisuturundus sulle annab?
blank
1. Sisuturundus muudab kodulehe otsimootoritele nähtavaks
blank
Meetoditest, kuidas Google’i otsingutulemuste pingereas konkurentidest ette jõuda, on saanud terve teadus.
Sisuturundusel on selles teaduses oma kindel koht.
Teadupärast eelistab Google otsingutulemuste kuvamisel autoriteetseid veebisaite.
blank
Ka sina võid oma veebiga valdkonna autoriteediks saada. Ning Google’i otsingus pingerea tippu tõusta. Tuleb vaid kirjutada võimalikult palju head sisu.
Saa märksõnadega eksperdiks
blank
Veebi sisulehel oma tooteid ja teenuseid tutvustades ei tohi sa populaarsete otsisõnade ehk märksõnade kasutamisega liialdada – tekst tunduks kunstlik ja veider.
Samuti pole mõistlik sisulehte ülearu pikaks venitada, sest info peab olema külastajale kiiresti leitav.
Küll aga saad oma ettevõtte blogis avaldada olulisi märksõnu käsitlevaid tekste. Mida rohkem tekste, seda suurem autoriteetsus.
Google’i silmis muutub sinu veebisait seeläbi üha mõjukamaks ning tõuseb otsingutulemustes ettepoole. Ja klient leiab su kergemini üles.
blank
Nähtaval olek on äärmiselt oluline, sest internetis teeb enne ostu eeltööd koguni 81% inimestest.
blank
2. Sisuturundusega tõstad kodulehe külastatavust
blank
Bännerreklaamid hakkavad unustuste hõlma vajuma.
- Statistika kohaselt ignoreerib bännereid koguni 86% inimestest.
- Teadlikumad arvutikasutajad blokeerivad reklaamid brauseri laiendusega AdBlock.
blank
Eestis kasutab AdBlocki neljandik kõigist arvutikasutajatest.
Vähem teadlikud arvutikasutajad on bännerite suhtes välja arendanud bänneripimeduse – silmanurgast näevad, et reklaam plingib, kuid ei pööra sellele tähelepanu.
Bännerid toovad küll klikke, kuid paljudel juhtudel on ilmselt tegemist kogemata bänneril klõpsanud külastajaga, kes avanenud lehe kohe sulgeb.
blank
Niisiis, tuleb leida uusi viise, kuidas külastajad enda kodulehele tuua!
blank
Google ei ole ainus kanal
blank
Võid kliendid sisuturundusega oma kodulehele tuua ka läbi sotsiaalmeedia.
Näiteks ettevõtte Facebooki konto kaudu saad
- suhelda olemasolevate klientidega
- edastada huvitavat infot, millega köita uusi kontakte
blank
Facebook võimaldab raha eest postitusi sihtida, et need jõuaks inimesteni, kes on teemast huvitatud.
Aga sul on tarvis ka materjali, millega sihtida.
blank
Tavareklaam ei mõju enam
blank
Sihtides puhast reklaami, oled valinud keerulise tee. Reklaamist on inimestel juba niigi üleküllus.
Oma aega eelistatakse kulutada millelegi, mille lugemine on
- kasulik
- hariv
- huvitav
- meelelahutuslik
blank
Facebooki kasutajad ei ole sugugi kitsid jagama infot, mis neid tõesti aitas või mis neile huvitav tundus.
blank
Sinu ülesanne on lihtsalt luua sisu, mis neile tingimustele vastab. Edasine jäta postitust jagavate kasutajate hooleks.
blank
Loo enda reklaamikanal
blank
Enda ettevõtte blogi sisu saad levitada ka meiliturunduse kaudu. See on
- soodne – meilide saatmine ei ole kallis
- efektiivne – kui kogud andmebaasi vaid „soojad kontaktid“
blank
Isikliku meilibaasi kokkupanek nõuab muidugi aega ja vaeva, kuid tulemus on seda väärt.
Meilide abil saad olemasolevate ja tulevaste klientidega järjepidevalt kontaktis olla ning anda kohe märku, kui sinu kodulehele on ilmunud uut ja põnevat lugemist.
3. Sisuturundusega kasvatad usaldusväärsust
blank
Usaldusväärsus on kliendisuhte kõige väärtuslikum valuuta.
Ja mitte ainult läbi veebi müüvate ettevõtete puhul.
Klientide usaldus on oluline igale ettevõttele.
Libe müügijutt nähakse kohe läbi ja see tekitab klientides nii brändi kui ka toodete suhtes vastumeelsust.
Klient ei taha tunda, et talle soovitakse müüa ainult selleks, et tema pealt raha teenida. Klient tahab tunda, et ta ostab toote või teenuse, mis tema vajadustele vastab ja tema elu paremaks teeb.
Kuidas sisuturunduse abil usaldust võita?
k
blank
- Tee oma kliendist teadlik ostja.
blank
Eelpool oli juttu sellest, et enne ostu teeb järjest rohkem inimesi internetis eeltööd.
Guugeldav ostja otsib neutraalset infot, mitte promotekste või erapoolikut kiitust.
blank
Guugeldav klient tahab
- teada, mida enne toote või teenuse tellimist silmas pidada
- hajutada oma ostueelseid kõhklusi
blank
Kui oled neid teemasid oma veebis või blogis käsitlenud, saab ta tarviliku info sealt kätte. Oled teda harinud ja pakkunud talle hulga vajalikke teadmisi.
Temast on saanud teadlik ostja, kes oskab ostu sooritamisel toote kohta õigeid küsimusi küsida.
blank
- Ära survesta klienti, aga ole meeldejääv!
blank
Info otsimise kaudu on klient juhuslikult jõudnud vastavat toodet või teenust müüva pakkuja – sinu – juurde.
blank
On väga tõenäoline, et ta tutvub ka sinu pakutavaga!
blank
Kui sinu toote või teenuse sisuleht vastab kõigile küsimustele, mida teadlik ostja nüüd küsida oskab, on suur võimalus, et ta otsustab lõpuks sinu kasuks.
blank
Isegi kui ta ei osta sinult kohe, jääd talle meelde kui kaupleja, kes
- ei ürita talle iga hinna eest midagi maha parseldada;
- pakub tooteid ja teenuseid, mis tema elu paremaks muudavad.
blank
Sa oled usaldusväärne!
Kuidas meediaväljaande sisuturunduse rubriik asjasse puutub?
blank
Brändi ja usaldusväärsuse sidumise põhimõttel töötavad ka ajakirjanduses avaldatavad sisuturunduse artiklid.
AGA ainult juhul, kui need on teostatud õigesti.
Esmalt vaatame, mille poolest reklaamartikkel ja sisuturundusartikkel üksteisest erinevad.
blank
Reklaamartikkel
- kasutatakse korduvalt brändi nime
- fookus on reklaamitavatel toodetel või ettevõttel
blank
Sisuturundusartikkel
- brändi mainitakse vaid korra
- fookus on kasulikul sisul, mitte teksti tellinud/kirjutanud ettevõttel
blank
Esmapilgul tundub see vastuoluline.
Miks peaks üks kaupleja maksma sisuturundusartikli kirjutamise ja hiljem avaldamise eest, kui brändi nimi ei ole esiplaanil?
Kui juba maksta, tahaks oma rahast viimast võtta, kas pole?
Toome ühe lihtsa näite.
blank
- Šampooni müüv ettevõte tellib uue tootesarja tutvustamiseks artikli, mis kirjeldab seda, kui erilised ja head uued tooted on.
- Šampooni müüv ettevõte tellib artikli soengutest, mis sobivad tukka kandvatele naistele.
blank
Esimesel juhul on tegemist tavalise reklaamartikliga. Lugeja
- näeb, et loo on kinni maksnud müügist huvitatud ettevõte ise ja ei pea ülistavat teksti usutavaks;
- tunneb, et talle üritatakse midagi pähe määrida.
blank
Teises artiklis näeb lugeja brändi nime positiivses kontekstis –
- info juures, mis on talle kasulik ja huvitav;
- ilma agressiivse või libeda müügijututa.
blank
Viimasel juhul jääb kontaktist selle brändiga positiivne seos.
blank
Positiivne ja asjatundlik kuvand ongi sisuturunduse eesmärk.
blank
Mõistagi ei saa nähtud brändi toodete ostmisest lugeja elu mõte. Kuid on suur tõenäosus, et tulevikus, kui ta kaupluses vastavat toodet näeb, tuleb positiivne seos meelde ja ta otsustab seda proovida.
Sisuturundus on uue aja müügimees
blank
Kui oled seni arvanud, et usaldusväärseim kontakt tekib kliendil luust ja lihast müügimehega, siis trendid näitavad, et sooja suhte saad sisuturunduse abil luua ka online-kanalis.
Ja mis kõige tähtsam – erinevalt müügimehest on sisuturundus kliendile kättesaadav iga päev ja iga kell, 24/7.
blank