Sisuturundus – kas oled asjast õigesti aru saanud?

Sisuturundus_vs_reklaamartikkel
Teeme ühe asja kohe selgeks – ükski neist ei ole sisuturundus:

  • Toote või teenuse kiidulaul meediaväljaande rubriigis „Sisuturundus“
  • Tellitud tonaalsusega „arvustus“ mõnes populaarses blogis
  • Ostetud promoklipp kommertstelekanali uudistesaates


Kaugel sellest!

Aga millegipärast just seda kiputakse sisuturunduse teenuse all müüma. Ja ostma.

Aga mis see sisuturundus siis on?

blank

Sisuturunduse definitsioon ütleb:

Sisuturundus on turundusstrateegia, mis keskendub huvitava, kasuliku ja järjepideva sisu loomisele ja levitamisele, eesmärgiga võita ja hoida konkreetse sihtgrupi tähelepanu, kasvatades seeläbi müüki.

Kas mõni eeltoodud näidetest vastab definitsioonile?

Pigem mitte.

Aga miks siis sisuturundust ja selle mõistet vildakalt kasutatakse?

Päris suurt rolli mängivad siin meediaväljaanded.


Sisuturundus
≠ reklaamartikkel

blank

Kommertsajakirjandus toetub suuresti reklaamirahale, nii et reklaami müümine on neile äriliselt oluline.

Klassikalise reklaami kõrval võib tellida ka ettevõttest või tootest jutustava reklaamartikli.

Ent sõnal „reklaamartikkel“ on negatiivne maik, sest kinni makstud kiidusõnad ei mõju lugejale usaldusväärselt.

blank

Sisuturundus: On nagu reklaamartikkel, aga samas ei ole ka. Hind on nagu reklaamil, aga reklaami selle eest ei saa.

blank

Kommertsajakirjandus nägi oma võimalust, kui käibele tuli mõiste „sisuturundus“. Reaalsuses asendas see reklaamartikli mõiste, kuid sisu – makstud reklaam – on paljudel juhtudel jäänud samaks.

Reklaamartikli ja sisuturunduse vahele EI SAA võrdusmärki tõmmata. Ometi tehakse seda liigagi sageli.

Kuigi sisuturunduse mõiste on tellijale sageli hägune, on selle mõju kordades suurem kui tavalisel reklaamartiklil.

 

Mida sisuturundus sulle annab?

blank

1. Sisuturundus muudab kodulehe otsimootoritele nähtavaks

blank

Meetoditest, kuidas Google’i otsingutulemuste pingereas konkurentidest ette jõuda, on saanud terve teadus.

Sisuturundusel on selles teaduses oma kindel koht.

Teadupärast eelistab Google otsingutulemuste kuvamisel autoriteetseid veebisaite.

blank

Ka sina võid oma veebiga valdkonna autoriteediks saada. Ning Google’i otsingus pingerea tippu tõusta. Tuleb vaid kirjutada võimalikult palju head sisu.

 

Saa märksõnadega eksperdiks

blank

Veebi sisulehel oma tooteid ja teenuseid tutvustades ei tohi sa populaarsete otsisõnade ehk märksõnade kasutamisega liialdada – tekst tunduks kunstlik ja veider.

Samuti pole mõistlik sisulehte ülearu pikaks venitada, sest info peab olema külastajale kiiresti leitav.

Küll aga saad oma ettevõtte blogis avaldada olulisi märksõnu käsitlevaid tekste. Mida rohkem tekste, seda suurem autoriteetsus.

Google’i silmis muutub sinu veebisait seeläbi üha mõjukamaks ning tõuseb otsingutulemustes ettepoole. Ja klient leiab su kergemini üles.

blank

Nähtaval olek on äärmiselt oluline, sest internetis teeb enne ostu eeltööd koguni 81% inimestest.

blank


2. Sisuturundusega tõstad kodulehe külastatavust

blank

Bännerreklaamid hakkavad unustuste hõlma vajuma.

  • Statistika kohaselt ignoreerib bännereid koguni 86% inimestest.
  • Teadlikumad arvutikasutajad blokeerivad reklaamid brauseri laiendusega AdBlock.

blank

Eestis kasutab AdBlocki neljandik kõigist arvutikasutajatest.

Vähem teadlikud arvutikasutajad on bännerite suhtes välja arendanud bänneripimeduse – silmanurgast näevad, et reklaam plingib, kuid ei pööra sellele tähelepanu.

Bännerid toovad küll klikke, kuid paljudel juhtudel on ilmselt tegemist kogemata bänneril klõpsanud külastajaga, kes avanenud lehe kohe sulgeb.

blank

Niisiis, tuleb leida uusi viise, kuidas külastajad enda kodulehele tuua!

blank
Google ei ole ainus kanal

blank

Võid kliendid sisuturundusega oma kodulehele tuua ka läbi sotsiaalmeedia.

Näiteks ettevõtte Facebooki konto kaudu saad

  • suhelda olemasolevate klientidega
  • edastada huvitavat infot, millega köita uusi kontakte

blank

Facebook võimaldab raha eest postitusi sihtida, et need jõuaks inimesteni, kes on teemast huvitatud.

Aga sul on tarvis ka materjali, millega sihtida.

blank

Tavareklaam ei mõju enam

blank

Sihtides puhast reklaami, oled valinud keerulise tee. Reklaamist on inimestel juba niigi üleküllus.

Oma aega eelistatakse kulutada millelegi, mille lugemine on

  • kasulik
  • hariv
  • huvitav
  • meelelahutuslik

blank

Facebooki kasutajad ei ole sugugi kitsid jagama infot, mis neid tõesti aitas või mis neile huvitav tundus.

blank


Sinu ülesanne on lihtsalt luua sisu, mis neile tingimustele vastab. Edasine jäta postitust jagavate kasutajate hooleks.

blank

Loo enda reklaamikanal

blank

Enda ettevõtte blogi sisu saad levitada ka meiliturunduse kaudu. See on

  • soodne – meilide saatmine ei ole kallis
  • efektiivne – kui kogud andmebaasi vaid „soojad kontaktid“

blank

Isikliku meilibaasi kokkupanek nõuab muidugi aega ja vaeva, kuid tulemus on seda väärt.

Meilide abil saad olemasolevate ja tulevaste klientidega järjepidevalt kontaktis olla ning anda kohe märku, kui sinu kodulehele on ilmunud uut ja põnevat lugemist.

3. Sisuturundusega kasvatad usaldusväärsust

blank

Usaldusväärsus on kliendisuhte kõige väärtuslikum valuuta.

Ja mitte ainult läbi veebi müüvate ettevõtete puhul.

Klientide usaldus on oluline igale ettevõttele.

Libe müügijutt nähakse kohe läbi ja see tekitab klientides nii brändi kui ka toodete suhtes vastumeelsust.

Klient ei taha tunda, et talle soovitakse müüa ainult selleks, et tema pealt raha teenida. Klient tahab tunda, et ta ostab toote või teenuse, mis tema vajadustele vastab ja tema elu paremaks teeb.

 

Kuidas sisuturunduse abil usaldust võita?
k

blank

  1. Tee oma kliendist teadlik ostja.

blank

Eelpool oli juttu sellest, et enne ostu teeb järjest rohkem inimesi internetis eeltööd.

Guugeldav ostja otsib neutraalset infot, mitte promotekste või erapoolikut kiitust.

blank

Guugeldav klient tahab

  • teada, mida enne toote või teenuse tellimist silmas pidada
  • hajutada oma ostueelseid kõhklusi

blank

Kui oled neid teemasid oma veebis või blogis käsitlenud, saab ta tarviliku info sealt kätte. Oled teda harinud ja pakkunud talle hulga vajalikke teadmisi.

Temast on saanud teadlik ostja, kes oskab ostu sooritamisel toote kohta õigeid küsimusi küsida.

blank

  1. Ära survesta klienti, aga ole meeldejääv!

blank

Info otsimise kaudu on klient juhuslikult jõudnud vastavat toodet või teenust müüva pakkuja – sinu – juurde.

blank

On väga tõenäoline, et ta tutvub ka sinu pakutavaga!

blank
Kui sinu toote või teenuse sisuleht vastab kõigile küsimustele, mida teadlik ostja nüüd küsida oskab, on suur võimalus, et ta otsustab lõpuks sinu kasuks.

blank

Isegi kui ta ei osta sinult kohe, jääd talle meelde kui kaupleja, kes

  • ei ürita talle iga hinna eest midagi maha parseldada;
  • pakub tooteid ja teenuseid, mis tema elu paremaks muudavad.

blank

Sa oled usaldusväärne!

 

 

Kuidas meediaväljaande sisuturunduse rubriik asjasse puutub?

blank

Brändi ja usaldusväärsuse sidumise põhimõttel töötavad ka ajakirjanduses avaldatavad sisuturunduse artiklid.

AGA ainult juhul, kui need on teostatud õigesti.

Esmalt vaatame, mille poolest reklaamartikkel ja sisuturundusartikkel üksteisest erinevad.

blank

Reklaamartikkel

  • kasutatakse korduvalt brändi nime
  • fookus on reklaamitavatel toodetel või ettevõttel

blank

Sisuturundusartikkel

  • brändi mainitakse vaid korra
  • fookus on kasulikul sisul, mitte teksti tellinud/kirjutanud ettevõttel

blank

Esmapilgul tundub see vastuoluline.

Miks peaks üks kaupleja maksma sisuturundusartikli kirjutamise ja hiljem avaldamise eest, kui brändi nimi ei ole esiplaanil?

Kui juba maksta, tahaks oma rahast viimast võtta, kas pole?



Toome ühe lihtsa näite.

blank

  1. Šampooni müüv ettevõte tellib uue tootesarja tutvustamiseks artikli, mis kirjeldab seda, kui erilised ja head uued tooted on.

  2. Šampooni müüv ettevõte tellib artikli soengutest, mis sobivad tukka kandvatele naistele.

blank

Esimesel juhul on tegemist tavalise reklaamartikliga. Lugeja

  • näeb, et loo on kinni maksnud müügist huvitatud ettevõte ise ja ei pea ülistavat teksti usutavaks;
  • tunneb, et talle üritatakse midagi pähe määrida.

blank

Teises artiklis näeb lugeja brändi nime positiivses kontekstis

  • info juures, mis on talle kasulik ja huvitav;
  • ilma agressiivse või libeda müügijututa.

blank

Viimasel juhul jääb kontaktist selle brändiga positiivne seos.


blank

Positiivne ja asjatundlik kuvand ongi sisuturunduse eesmärk.

blank

Mõistagi ei saa nähtud brändi toodete ostmisest lugeja elu mõte. Kuid on suur tõenäosus, et tulevikus, kui ta kaupluses vastavat toodet näeb, tuleb positiivne seos meelde ja ta otsustab seda proovida.

 

Sisuturundus on uue aja müügimees

blank

Kui oled seni arvanud, et usaldusväärseim kontakt tekib kliendil luust ja lihast müügimehega, siis trendid näitavad, et sooja suhte saad sisuturunduse abil luua ka online-kanalis.

Ja mis kõige tähtsam – erinevalt müügimehest on sisuturundus kliendile kättesaadav iga päev ja iga kell, 24/7.

blank

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ’it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist