Kuidas luua MÜÜVAID veebitekste?
- AVALEHT: võrguta lugeja 5 sekundiga
- TEENUSED: unusta oma teenused
- HINNAD: nulli külastaja kõhklused
Kirjuta oma veeb tippvormi selle 100% praktilise juhendi abil!
Kuidas luua MÜÜVAID veebitekste?
Kirjuta oma veeb tippvormi selle 100% praktilise juhendi abil!
Veebitekste ei loeta.
Neist lastakse pilguga üle.
Ka siis, kui sa sellest artiklist rohkem sõnagi ei loe, on sul kõige kasulikumast infost osa käes.
Kui aga otsustad edasi lugeda, saad teada, milliste vahenditega panna oma kodulehe külastaja tegutsema.
Ka siis, kui ta kõiki tekste ei loe.
Kuidas kiireid otsuseid tegevat inimest suunata, on oskus, mida saab õppida igaüks. Läksime!
Ta otsib teavet või toodet ning lähtub lihtsusest ja kiirusest.
Ülesannet täitev loom ei raiska aega. Ta viskab sinu veebile kiire pilgu, saamaks aru, kas ta on õiges kohas – ja kas ta saab siit kasu.
Nähes liigseid valikuid, liigub ta edasi.
Kuidas lugejat taolises olukorras köita?
Veebitekst ei ole essee. Siin tuleb kõige olulisemad mõtted käia välja alguses.
Isegi kui loed vaid artikli esimest lõiku, saad olulisima teabe kohe kätte (sellist kirjutamisstiili nimetatakse ümberpööratud püramiidiks.).
Näita oma kodulehe külastajale kohe – iga alamlehe teksti alguses –, millega sa konkreetselt tegeled ja millist kasu sa talle annad.
NÄIDE:
Sa soovid leida oma veebilehele tekstikirjutajat, kes mõistaks, kuidas internetipangandus toimib.
Vaadates copywriter’ite portfoolioid, otsid sa tema tööde nimekirjast sõnu „internetipank”, „autentimine” või „ e-pangandus”.
Sul pole vaja pikki nimekirju kõikidest valdkondadest, kus copywriter töötanud on…
Kui palju on inimesi, kes veebilehti algusest lõpuni ei loe?
Uuringud näitavad, et 84%.
Enamus.
Kuidas sellistele inimestele kirjutada?
Inimesed ei taha lugeda seda, mida nad juba niigi teavad. Sest see on igav.
Leia värske vaatepunkt – uudne lähenemine köidab tähelepanu.
Ära kasuta 1-eurost sõna seal, kus piisab 5-sendisest sõnast.
Hea tava on rääkida asjadest nii selgelt kui võimalik. Keerulised sõnad takerdavad lugemisrütmi.
Tihti aitab, kui mõelda, kas põhikoolilaps saaks sinu kirjutatud tekstist aru. Alati muidugi ei peagi, aga enamasti võiks.
NÄIDE:
Kujuta ette, et soovid osta aasta parimat romaani.
Milliseid otsisõnu sa kasutad? Kas
Kuna sinu kodulehe külastaja on jahil, otsib ta tuttavaid sõnu, mille abil orienteeruda. Need annavad talle märku, et ta on õigel teel.
Veebikülastaja ei soovi veebitekste lugedes liialt pingutada.
Selleks, et su veebitekst oleks lihtsalt loetav:
Võrdle näiteks mõtet, mis on esitatud kahes erinevas kõneviisis.
Eesti keel on aktiivne keel.
Isiklikult lugeja poole pöörduv tekst aitab inimesel sõnumit paremini mõista. Kasuta julgelt sõna sina. Kirjuta, nagu räägiksid lugejaga ja lugejast, mitte endast. Ja tekst ärkab ellu!
Suure tõenäosusega on su praegused tekstid pikad.
Alusta sellest, et lühenda iga oma alamlehe teksti poole võrra.
Seejärel võta järelejäänust veel pool ära. See võib tunduda liialdusena, kuid proovi.
VIHJE: iga sisulehe soovitusliku tekstimahuga saad tutvuda neid puudutavas osas (vt päris lõppu)
Kodulehe lugemist ei alustata enamasti avalehelt.
Veendu, et iga sinu veebi sisuleht
Lisa igale lehele nupp või link juhistega järgmise sammu tegemiseks. Sest ühel hetkel on lugeja valmis tegema järgmist sammu ja hakkama su kliendiks.
Seda otsust peab toetama lihtne veebilogistika.
Sa juba tead, et sinu võimalik klient on jahil.
Meelita ta oma veebi, jagades talle kasulikku infot.
Kõik, mida pead SEO kohta teadma:
Ehk et lühidalt toimub otsimootorisõbralik kirjutamine nii:
Selleks, et sinu tekstid oleks haaravad, pane veebitekstide visuaalne pool enda kasuks tööle.
Oluline! Lisa valget/tühja ala ja vähenda müra.
See muudab su teksti lihtsamini loetavaks ja tõstab tajutavat usaldusväärsust.
Isegi kui sa ühtegi eelnevat nõuannet kuulda ei võta, ent tahad lugeja pilku ekraanil hoida, järgi oma kodulehe tekstides lihtsalt neid 3 põhimõtet.
Info leidmise teeb lugeja jaoks lihtsaks vormindamine.
Otstarbekalt kujundatud tekste on sujuvam lugeda. Oluline info paistab silma.
blank
Kasuta lisaks suurtele ja paksus kirjas pealkirjadele vahepealkirju. Iga 4–8 tekstirea järel ülejäänud tekstist eristuv mõte püüab pilku. Võimalusel sisesta teksti ka täpp- ja numberloendeid.
Kontrolli üle oma kodulehe tekstirea laius. Näiteks 14-punktise fondi puhul on ideaalne umbes 55–75 tähemärgi laiune tekstirida (650 pikslit).
Vaata, et ükski lõik ei ületaks 3–5 tekstirida.
Ja et pikemale lõigule järgneks alati lühem.
Pildid ja videod muudavad lugemise vaheldusrikkaks.
Reeglina liigub lugeja sinu veebis edasi, lugedes vahepealkirju, esile tõstetud tsitaate ja vaadates pilte.
Lisa pildile allkiri, mis sinu teenust või toodet esile tõstaks.
Pealkirjal on üks eesmärk: juhatada lugeja esimese lauseni. Kogu sinu tekst on kasutu, kui pealkiri lugejat ei haara.
Kasuta sõnu, mis on värsked ja üllatavad.
NÄIDE:
Selle asemel, et öelda „Milleks hoida raha säästukontol?”, ütle näiteks „Kuidas peita raha enda eest säästukontole?”.
NÄIDE:
„Nipid, millega panna kõrgusekartjad lumelauda sõitma”
Kuidas hea pealkirjani jõuda?
Otsimootorites on pealkirjades sisalduv info võtmetähtsusega.
Nii et kasuta pealkirjas alati oma veebi / konkreetse alamlehe leitavuse seisukohast olulist märksõna.
Mõjus pealkiri
Ja teeb seda kõike ülitäpses sõnastuses.
Kirjuta esmalt sellest, millist kasu inimene sinu tootest või teenusest saab. See, millest toode koosneb, on teisejärguline.
Toote koostist ja muid omadusi uurib lugeja alles siis, kui tal suurem huvi on tekkinud.
Kasu on see, mis vastab kõige otsesemalt küsimusele „Aga mida mina sellest saan?“.
Omadust rõhutav tekst vs kasu rõhutav tekst
Toote juurde kuuluvad patareid vs Patareid kaasas! Sa ju tead seda tunnet, kui oled unustanud uuele mänguasjale patareid osta …
*
On ülim aeg detailidesse laskuda.
Järgmisena tutvu detailsete tehnikate ja näidetega iga alamlehe tekstide kirjutamise kohta, mida ettevõtte koduleht tavaliselt sisaldab:
Sa õpid väga spetsiifilisi tekstistrateegiaid, mida oma veebis müügi suurendamiseks kasutada.
Vali ise, kas loed kõikide alamlehtede müüva(ma)ks kirjutamise kohta järjest.
Või asud otse sulle enim muret valmistava lehe tekstistrateegia kallale.