Kuidas Facebooki turundus ilma postitusi boostimata tööle panna

Facebooki turundus

Pildi allikas

Facebooki postituste iseeneslik levi on langenud 5 protsendini.

Teisisõnu, ilma maksmata enamikku sinu lehe postitusi inimestele ei näidata.

Kui postitus ei levi, siis seda ei klikita, laigita, kommenteerita ega jagata.

Kuidas on üldse võimalik oma Facebooki turundus tööle panna, kui sa ei soovi igat postitust rahasüstiga „boostida“?

 

 

Facebooki turunduse nipp #1

Alusta formaadist

 

 

Need on 3 kõige kaasavamat postituse formaati:

  • Küsimus
  • Foto
  • Video.

Pannes kaks hästi toimivat formaati ühte postitusse kokku (foto/video + küsimus), muutub see üheks tulemuslikemaks Facebooki postituse liigiks.

Mõistagi peab esitatud küsimus ja foto/video sinu jälgijaid kõnetama.

Kui küsimus puudutab lugeja vajadusi või huve, siis vastab ta sellele mõistagi suurema tõenäosusega.

 

  • Kolmest mainitud postituse tüübist jagatakse videot kõige enam.

 

Jagamine on Facebooki turunduses ülioluline. Jagatud sisu ilmub ju ka teiste uudisvoogudesse ja postituse ulatus kasvab eksponentsiaalselt (kohe väga palju).

 

Proovi ise järele, kasutades oma järgmise postituse puhul videot!

Parima tulemuse jaoks ära kasuta YouTube’i linki, vaid laadi video otse Facebooki.

Ühtlasi hoolitse selle eest, et su video oleks arusaadav ka ilma helita – vajadusel lisa sellele subtiitrid.

 

  • Otseülekanded toimivad oivaliselt!

Facebook on avaldanud statistika, et võrreldes videotega, mis pole enam laivis, saavad otseülekanded 3 x rohkem vaatamisi ja 10 x rohkem kommentaare.

Millest otseülekandeid teha?

  • X ettevõtmise telgitagused
  • Küsige-meilt-mida-iganes ja me vastame otse-eetris
  • Väljakutsed (kui need on veel aktuaalsed): jääämber, ALS jms
  • Üritused
  • Intervjuud
  • Õpetused, kuidas midagi teha (näiteks kuidas ise autol rehve vahetada)

 

Facebooki turundus_SEB

Mida sa veel Facebooki turunduse osas formaadi kohta teada võiksid?

 

Lühikesed – kuni 50 tähemärgi pikkused – postitused on kaasavamad kui pikad.

Kui postituse küljes on ka link väljaspool Facebooki asuvale sisule, toimivad paremini pikema tekstiga artiklid. Miks nii? Sest inimesed tahavad põhjalikumaid käsitlusi, kui nad kord juba lugema on hakanud.

 

Seda, milline postituse tüüp sinu Facebooki lehel kõige paremini toimib, saad järele vaadata oma lehe Statistikast / Insights (menüü Postitused).

Facebooki turundus_Statistika

Aga formaat on ainult üks osa toimiva Facebooki postituse valemist.

Esmatähtis on ikka see, mida sa postitad. Ning kuidas seda sõnastad.

 

Facebooki turunduse nipp #2

Õpi laadakaupmeestelt

 

Facebook on hiigelsuur laadaplats, kus ostetakse-müüakse ja klatšitakse, esinevad klounid ja mustkunstnikud.

Kas oled kunagi jälginud menukat laadakaupmeest?

Ta ei räägi ainult oma müüdavatest toodetest. Ta viskab vahele väikese nalja ja pillab märkuse ilma kohta… Teeb ostjale komplimendi, on asjatundlik ja oskab nõu anda.

Sotsiaalmeedia turunduses kehtivad peaaegu samad reeglid.

Laadakaupmees tunneb oma ostjaid.

Uuri sina ka välja, mis sinu lehe laikijaid huvitab. Selleks on olemas juba mainitud Facebooki Statistika leht ja Google Analytics.

  • Millised sinu varasemad postitused neile meeldinud on?
  • Milliseid märksõnu nad sinu valdkonnas guugeldavad?

 

Mida täpsemalt sa oma jälgijaid tunned, seda paremini toimivat sisu oskad neile pakkuda.

Mida sa tahad konkreetse postitusega saavutada?

  • Tuua inimesed oma kodulehele?
  • Ärgitada nad oma postitust kommenteerima, laikima või jagama?
  • Tekitada arutelu?
  • Panna inimesed naerma või muhelema?

 

Konkreetse eesmärgiga postitus tagab parema tulemuse. Ning see eesmärk peaks olema selge nii sulle kui ka postitust nägevatele inimestele.

 

  • Kui tahad, et inimesed sinu blogisse liiguvad, kasuta haaravat pealkirja.
  • Kui soovid eripakkumist tutvustada, pane postitusse kirja rahaline võit / ajaline piirang, et inimesi klikkama julgustada.

 

Ära unusta, et sinu postitused peaksid olema palju laiema sisuga kui „tule ja osta kohe nüüd“.


Sven Nuum, Boost Yourselfi partner

Sven_Nuum

Meie strateegia on algusest peale olnud hariv turundus. Postitame Facebooki tihti blogiartikleid, milles õpetame inimestele lihtsamat tervislikku toitumist.

Ja see toimib – enamasti on meie postituste orgaaniline levik 20-30% Facebooki fännibaasist. Kasulikul sisul on veel üks suur eelis – orgaaniliselt hästi toiminud postituse kilikihind on „boostimisel“ võrreldes koheselt „boostitava“ postitusega väiksem.


Vast 5–20% sinu postitustest võivad olla suunatud otsesele müügile – muidu muutud oma jälgijatele kiirelt tüütuks. Ja kaasamise asemel peletad nad hoopis endast eemale. 

Facebooki turunduse nipp #3

Kasuta hetke

 

Kirjuta asjadest, mis juhtuvad nüüd ja praegu.

  • Teed on täna hommikul eriliselt libedad. Sõitke hästi rahulikult, värskeid saiakesi jagub meil kella 9ni 😉

 

Hoia silmad ja kõrvad lahti, et tabada ühiskonnas vastu kajavaid uudiseid ning surfa nende lainel.

Facebooki turundus_Ulakas Kaunitar

 

Ühine üldise arvamusega või ole eri meelt X aktuaalsel teemal.

  • Lisa oma seisukohta huumorit.
  • Küsi oma jälgijatelt, mida nemad asjast arvavad.

 

Näiteks:

  • Popkultuur – saade „Su nägu kõlab tuttavalt“ oli eriliselt haarav? Küsi lihtsalt oma jälgijailt, milline osaleja oli nende arvates kõige parem / naljakam / tobedam / mõne sinu toote moodi 😊.
  • Sport – Eesti sportlane tuli maailmameistriks? Kui tegeled koolitusvaldkonnas, loo infograafik sellest, kuidas iga inimene võib saada võitjaks.
  • Varia – on toimunud tervet ühiskonda raputav füüsiline kallaletung. Kui tegeled enesekaitse valdkonnas, jaga lühivideos üldiseid nippe selle kohta, kuidas ennast mistahes rünnaku korral kaitsta.

Facebooki turundus_LaMuu

 

Kohaliku ettevõttena hoia end kursis küla, valla, linna või maakonna uudistega, ürituste kalendri ja teiste kohalike sündmustega, mida oma postitustes ära kasutada saaksid.

Infot inimestele korda minevatest teemadest leiad ka Google Trendsi tööriistast.

Lihtne moodus on oma postitus siduda hooaja või pühadega.

Sa võid jagada lihtsalt oma pühadesoodustust, ent soovides kevade esimesel päeval Facebookis ”Rõõmsat kevadet, suvi juba paistab!” teed kõigil tuju heaks.

NÕUANNE!

Ära päevakajalisust üle kasuta! Sinu Facebooki postitused peavad ennekõike asjakohased olema: teema, mis sinu valdkonnaga ikka hästi ei seostu, jäta kus see ja teine.

Facebooki turundus_Sky24

Selgituseks: see postitus tehti päev pärast seda, kui noor naisterahvas Viljandis oma BMW-ga võõra inimese majaseinast tuppa lendas.

 

Ent sellel medalil on ka teine pool.

 

Operatiivsus on üks Facebooki salavalemi komponent – mida värskem postitus, seda paremini see uudisvoos levib.

 

See tähendab, et ka postitamise aeg on tähtis.

Hästi tõusevad esile need sissekanded, mis tehakse siis, kui publik on kohal, aga konkurendid parasjagu vaikivad! See tähendab üldjuhul väljaspool tavalist tööaega.

Proovi oma järgmise postituse toimivust laupäeva hommikul või pühapäeval pärast kella 17.

Veel üks lihtne soovitus!

Ära postita liiga sageli – muidu hakkavad sinu sõnumid üksteisega konkureerima ega toimi nii hästi. 5 x nädalas võiks olla ülempiir, ent kui sul on järjest põletavalt aktuaalseid uudiseid, mis puudutavad paljusid, siis avalda need muidugi kohe!

Facebooki turunduse nipp #4

Suhtle jälgijatega

 

Seda teevad väga vähesed ettevõtted.

Aga teevad õigesti, sest kaasatud inimestele jääb sinu toode / teenus alati kõige paremini meelde.

Võimalusi lugejatega dialoogi astumiseks on hulganisti.

 

1. Esita küsimus

 

Toimivad küsimuste tüübid, mida saad lihtsalt kasutada:

  • Konkreetsed: Mis/kes on sinu lemmik…? (Kes on sinu lemmik-riigikogulane ja miks?)
  • Nõustavad: Kuidas sa…? (Kuidas sina parimad seenekohad üles leiad?)
  • Kogemusi/mälestusi puudutavad: Mis on sinu lemmik … (Mis on sinu meeldejäävaim lapsepõlvemälestus?)
  • Otsesed: Miks sa …? (Miks sa töötad väljaspool tööaega?)
  • Üritustega seotud: Kes veel … läheb? Kes veel … käis ja kuidas meeldis? (Kes veel Ilumessil käis? Kuidas meeldis?)
  • Ajalised: Täna on …. Kuidas plaanid seda veeta? / Kuidas sina tähistad? (Täna on pühapäev. Mida sa teeksid, kui lapsi kodus ei oleks?)

 

Facebooki_turundus_Tallink

 

2. Palu valida: üks või teine

 

Lihtne valik ühe või teise kasuks paneb sinu Facebooki jälgija tegutsema, sest see nõuab vaid ühte klikki.

  • Vajuta meeldib, kui …, süda kui … (espresso või latte, iPhone või Android, kontsad või baleriinad…)
  • Kas kannad ülikonna juurde ühevärvilisi või kirjusid sokke?
  • Millisele tootele soovid kevadsoodukat?
  • Kumba logo peaksime kasutusele võtma?

Facebooki_turundus_Tele2

Teine võimalus on postitada mingi väide (või foto) koos vastusevariantidega ja küsida, millise väitega nõus ollakse.

  • Kui sa ei saa oma projekti töökaaslase hilinemise tõttu õigeks ajaks valmis, siis kas sa a) räägid ülemusele, b) räägid oma emale, c) võtad töökaaslase ette

Võid paluda lehe jälgijatel oma lemmiktoote poolt hääletada. Inimestele meeldib arvamust avaldada ning sina saad väärtuslikku tagasisidet oma sihtrühma ja toote kohta.

Facebooki turundus_LHV

 

Veel üks võimalus on koostada küsimustik (poll) sind huvitaval teemal.

 

Või korraldada viktoriin – inimestele meeldib võistelda, võita ja oma võite demonstreerida. Muidugi mõista ei peaks küsimused olema mälumängu suurmeistri koostatud.

 

PS. Kas saad välja panna ka auhinna? Seda parem!

 

3. Täida lünk

 

  • Asi, milleta ma tööl olla ei suudaks: ___________________
  • Kui mul oleks piiramatu turunduseelarve, siis ma __________________
  • Olen alati soovinud reisida _____________

Eriti töökindel on selline postitus, milles palud vastajal ära märkida sobiliku(d) inimese(d). Nii levib info sinu lehelt edukalt edasi.

Facebooki turundus_E-Jewels

 

Üks mõjusamaid „täida lünk“ postitusi on järgmine:

  • “Kui [mul on X probleem või olukord], siis ma ____________”

 

Ühine mure või probleem liidab alati inimesi. Kui annad inimestele võimaluse üksteisele nõuandeid jagada või lihtsalt auru välja lasta, kaasad neid väga edukalt.

Vali teema või olukord, millega sinu sihtrühm kõige tõenäolisemalt kokku puutub:

  • Mured lemmikloomaga (lemmikloomaomanikud) – Kui mu koer haugub üksi kodus olles, siis ma ____________________
  • Koolimured (noorukid) – Kui mul pole aega õppida, aga kontrolltöö on ukse ees, siis ma __________________________
  • Avaliku esinemise hirm (enamik inimesi) – Kui pean tööl ettekande tegema, siis ma enne _________________________

 

Või miks mitte jälgijad oma salasoovidele ja eesmärkidele mõtlema panna? Postitades oma lehele foto millestki erakordsest, tuletad inimestele meelde nende unistusi.

  • Kui müüd aiandustarbeid, postita pilt mõnest kaunist aiast
  • Kui restaureerid autosid, lisa foto eriti kuumast klassikust
  • Kui ehitad suvilaid, näita fotot maalilises paigas asuvast armsast suvemajast

 

4. Küsi pildiallkirja

 

Postita foto või video oma tootest X olukorras, töökaaslasest midagi naljakat tegemas vms.

Ning palu oma jälgijatel sellele humoorikas/tabav pildiallkiri välja pakkuda.

  • Paku nimi/kujundus/maitse meie järgmisele tootele
  • Kirjelda pildilolevat olukorda mõne filmi- või raamatutsitaadiga

 

Võid ka lihtsalt ägeda foto üles panna ja kutsuda seda otsesõnu jagama:

  • Jaga, kui ka sina tahaksid praegu mägedes suusatada
  • Jaga, kui ka sinul on must kass, kes teeb sind õnnelikuks
  • Jaga, kui ka sul on vinge otsene ülemus

 

Mõistagi võivad kõik need tegevused olla seotud X auhinnaloosiga.

Facebooki_turundus_IfKindlustus

 

Aga…

… on vaks vahet, kas inimesed jagavad sinu postitust sellepärast, et

a) nad midagi võita soovivad
b) või sellepärast, et sinu postitus neid ka ilma igasuguse omakasuta kõnetab. 

 

Kõigil neil lugejaid suhtlusesse haaravatel postitustel on veel üks hea omadus: saadud tagasiside jms põhjal saad luua uusi postitusi.

Nende edu on aga juba tagatud, sest oled oma eelmise postitusega inimesed dialoogi kaasanud.

 

Facebooki turunduse nipp #5

Tõsta tuju!

 

Huumor töötab peaaegu alati.

Lahedat kraami meeldib kõigile jagada, sest see teeb ka jagaja lahedaks!

Näita oma isikupära ja pane oma jälgijad muhelema või lausa naerust turtsuma.

 

Nali ja eriti seda saatev kommentaar võiks olla seotud sinu päevakajaliste tegemistega. Nii saad ühtaegu anda teada, millega tegeled – ja olla lahe.

Facebooki turundus_LaMuu_huumor

Võta siiski arvesse oma lehe jälgijate huve:

  • Poliitika, religioon ja kahemõttelisused jäägu parem mängust välja.
  • See-eest enda üle võib peaaegu alati muiata, muidugi heatahtlikult ja tunnustavalt.

 

Postita inspireeriv või naljakas mõttetera või pilt, mida oleks vahva jagada. Võid lisada ka üleskutse:

  • Pane laik, et aidata teistelgi esmaspäev üle elada
  • Küsitluse (firmasisene) tulemusel oleme me parim automüügifirma Eestis
  • Sa jääd ilma 100% jäätisest, mille sa söömata jätad

 

Vahel paneb muhelema mõnus nostalgia või lihtsalt ühtsustunne kujuteldava kogukonnaga:

  • Laigi, kui sul on maailma parim vanaema …
  • Hmm… ükski laps ei jäänud nälga, kui sai veel puukastis ja viilutamata oli
  • Kordame nüüd kõik koos: ma vajan uusi kingi

 

Veel võimalusi humoorikate postituste tegemiseks:

 

1. Meemid

 

Nende loomine ei nõua tegelikult suurt vaeva, kui sul on naljakas idee juba olemas.

Facebooki_turundus_meem

2. Anekdoot

 

See peaks alati a(s)jakohane olema. Vastasel juhul jääb sinust veider mulje – ega sa sõbrale ka ju suvalisel hetkel suvalist anekdooti ei räägi…

 

3. Kalambuur

 

See on peen kunst.

Kui midagi väga head ikka ei tule, siis vali oma postitusele parem mõni muu lähenemine.

Facebooki turundus_Sky24_kalambuur

Facebooki turunduse nipp #6

Kirjuta endast, aga eriliselt

 

Kui eelkirjeldatud võtted kuidagi sinu tõekspidamiste või eesmärkidega ei haaku, kas siis polegi võimalik häid Facebooki postitusi luua?

Ikka on.

Keskendu näiteks järgnevatele võimalustele:

 

1. Valdkonnauudised

 

Kui inimesed sinu lehte jälgivad, pakud sina ja sinu valdkond neile ilmselgelt huvi.

Mõnikord ongi palju parem mõte jagada valdkonnaga laiemalt seotud uudise linki, toimunud ürituse fotot vms.

Sellega näitad, et sa ei promo vaid ennast ning et oled oma ala tõeline fänn ja arvamusliider, kes on asjadega alati kursis.

Tihti on sinu jälgijatel konkreetse uudise kohta ka väga konkreetseid küsimusi. Ja dialoog võibki alata.

 

NB! Linki uudisele jagades pea meeles kaht asja:

1) Linki pole mõtet postitada, kui sa ei lisa sellele ühtegi nn eessõna. Juhi lugeja tähelepanu konkreetsele lõigule või väitele ja lisa oma seisukoht (kokku max 2 rida!).

Või küsi diskussiooni alustamiseks lugeja arvamust. Või pane lugeja tegutsema.

  • Loe, kui hindad kodumaist toitu …

 

2) Lingiga postitused on sinu kodulehele suunamisel efektiivsemad kui postituse tekstis kasutatavad (lühi)lingid.

 

2. Sinu ettevõttega seotud uudised

 

Inimesed soovivad päriselt ka teada, mis sind teistsuguseks teeb.

Selle väljendamiseks kasuta lühikesi lugusid näiteks järgmistel teemadel:

  • info selle kohta, miks sinu ettevõte võttis vastu X otsuse või muudatuse
  • uue või olemasoleva töötaja põnev ettevõtmine
  • sotsiaalset külge näitav lugu
  • võid teatada ka uue toote või teenuse turuletoomisest ning pakkuda seda piiratud arvule huvilistest tasuta testida

Facebooki turundus_NO99

 

3. Jälgijate harimine

 

Proovi seda huvitavalt ja/või meelelahutuslikult teha.

Olulisem on siiski, et saadav teadmine oleks päriselt kasulik ja sinu valdkonnaga seotud.

Hea on tekstis kasutada mõnd toimivat pealkirjamudelit.

Üks neist on näiteks selline: vähetuntud viisid / nutikas nipp.

  • Vähetuntud viis, kuidas puhastada meigipintsleid: leota neid kuumas äädikavees
  • Nutikas nipp, kuidas poisid käsi pesema saada: pane legoklots läbipaistvasse vedelseebi anumasse
  • Lihtne võte vette kukkunud telefoni päästmiseks: aseta see kiiresti tooresse riisi – see imeb niiskuse endasse

 

Sellisel postitusel on kahekordne mõju: sinu lehe jälgijad saavad sinult nii kaasavat sisu kui peavad sinu Facebooki kanalit kasulikuks infoallikaks.

 

See aga tõstab sinu brändi usaldusväärsust ja toob inimesi sinu juurde mitte ainult oma küsimustele vastuste saamiseks, vaid ka sinu toodete/teenuste näol lahenduste leidmiseks. Sest nad usaldavad sind.

 

Muidugi võid jagada ka linki mõnele oma blogis asuvale kasulikule artiklile.

Kasuta sealjuures üht järgnevast:

  • paarirealine kokkuvõte sellest, miks seda kindlasti lugema peaks
  • jutumärkide vahel paiknev lühike ja haarav tsitaat artiklist
  • ühe artiklis oleva idee nimetamine koos viitega, et kasulikke ideid on artiklis lisaks veel 9

Facebooki turundus_BoostYourself

PS. Lisa postitusele alati hoogu otsese üleskutsega: vaata, loe, liitu, tutvu, uuri, laigi, jaga, avalda arvamust vms.

 

Kehtesta ennast valdkonna autoriteedina ja ole lahe!

 

Facebooki postituste eesmärk ei ole midagi kellelegi maha müüa.

See on koht, kus ehitada oma mainet valdkonna eksperdina ning jääda oma jälgijatele meelde ausa, laheda ja vaimuka tegelasena, kellega on tore asju ajada.

Jõudu katsetamisel, laadaplatsil on ruumi kõigile!

 

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ’it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist