Eiffel Meedia tõlkebüroo
  • Teenused
    • Kirjalik tõlkimine
      • AI-tõlkimine
      • Tehniline tõlge
      • Notariaalne tõlge
      • Turundustekstide tõlge
    • Suuline tõlge
    • Sisuturundus
    • Subtiitrid ja transkriptsioon
    • Copywriting ja sisuloome
  • Hinnakiri
  • Tööd
  • Meist
  • Kasulikku
  • Kontakt
  • et
    • en English

Kuidas kirjutada koduleht, mis müüb

Laisk lugeja

blank

Veebitekste ei loeta.

Neist lastakse pilguga üle.

Ka siis, kui sa sellest artiklist rohkem sõnagi ei loe, on sul kõige kasulikumast infost osa käes.

blank

Kui aga otsustad edasi lugeda, saad teada, milliste vahenditega panna oma kodulehe külastaja tegutsema. Ka siis, kui ta kõiki tekste ei loe.

Kuidas kiireid otsuseid tegevat inimest suunata, on oskus, mida saab õppida igaüks. Läksime!

blank

Kujuta ette, et su veebilehe külastaja on jahikoer

blank

Ta otsib teavet või toodet ning lähtub lihtsusest ja kiirusest.

Ülesannet täitev loom ei raiska aega. Ta viskab sinu veebile kiire pilgu, saamaks aru, kas ta on õiges kohas – ja kas ta saab siit kasu.

Nähes liigseid valikuid, liigub ta edasi.

Kuidas lugejat taolises olukorras köita?

blank

blank
Lisa kõige olulisem teave algusesse

blank

Veebitekst ei ole essee. Siin tuleb kõige olulisemad mõtted käia välja alguses.

Isegi kui loed vaid artikli esimest lõiku, saad olulisima teabe kohe kätte (sellist kirjutamisstiili nimetatakse ümberpööratud püramiidiks.).

blank

Näita oma kodulehe külastajale kohe – iga alamlehe teksti alguses –, millega sa konkreetselt tegeled ja millist kasu sa talle annad.

blank

NÄIDE:

blank

Sa soovid leida oma veebilehele tekstikirjutajat, kes mõistaks, kuidas internetipangandus toimib.

Vaadates copywriter’ite portfoolioid, otsid sa tema tööde nimekirjast sõnu „internetipank”, „autentimine” või „ e-pangandus”.

Sul pole vaja pikki nimekirju kõikidest valdkondadest, kus copywriter töötanud on…

blank

Kirjuta kiirelt haaratavad originaalsed tekstid

blank

Kui palju on inimesi, kes veebilehti algusest lõpuni ei loe?

Uuringud näitavad, et 84%.

Enamus.

Kuidas sellistele inimestele kirjutada?

blank

  1. Ole originaalne!

blank

Inimesed ei taha lugeda seda, mida nad juba niigi teavad. Sest see on igav.

Leia värske vaatepunkt – uudne lähenemine köidab tähelepanu.

blank

  1. Veendu, et lugeja mõistaks kõige olulisemat vaid põgusa pilguga sinu lehele.
    blank
  • Kas su pealkiri räägib sellest, mida sa teed?
  • Kas pildi pealkiri kajastab müügisõnumit?
  • Kas alapealkirjad võtavad kokku võtmepunktid?
  • Kas loendid vähendavad paljusõnalisust?
    blank

Kasuta tavalisi sõnu

blank

Ära kasuta 1-eurost sõna seal, kus piisab 5-sendisest sõnast.

  • Ütle „Ta arusaam muutus”, mitte „Temas leidis aset paradigma nihe”.
  • Ütle „Oleme suhtes”, mitte “omavahelises interaktsioonis”.
  • Kutsu inimesi „trenni”, mitte „fitness-aktiviteedile aega broneerima”.

blank

Hea tava on rääkida asjadest nii selgelt kui võimalik. Keerulised sõnad takerdavad lugemisrütmi.

blank

Tihti aitab, kui mõelda, kas põhikoolilaps saaks sinu kirjutatud tekstist aru. Alati muidugi ei peagi, aga enamasti võiks.

blank

NÄIDE:

Kujuta ette, et soovid osta aasta parimat romaani.

Milliseid otsisõnu sa kasutad? Kas

  1. kirjanduslik meistriteos
  2. tunnustavat tagasisidet saanud romaan, või
  3. aasta 2016 parim romaan?

blank

Kuna sinu kodulehe külastaja on jahil, otsib ta tuttavaid sõnu, mille abil orienteeruda. Need annavad talle märku, et ta on õigel teel.

blank

Kirjuta laiskadele inimestele

blank

Veebikülastaja ei soovi veebitekste lugedes liialt pingutada.

Selleks, et su veebitekst oleks lihtsalt loetav:

    • kirjuta lühikesed lõigud (max 3–4 lauset ja samapalju ridu)
    • koosta lühikesed laused (keskmiselt kuni 8-sõnalised)
    • väldi ebavajalikke sõnu ja kordusi
    • kõneta külastajat otse: kasuta sõna „sina“
    • lühenda oma tekste
    • väldi kantseliiti ja umbisikulist tegumoodi

blank

Võrdle näiteks mõtet, mis on esitatud kahes erinevas kõneviisis.

  • Umbisikuline kõneviis: Eesti Lüpsjate Liidu poolt kirjutatud e-raamat aitab inimestel efektiivsemalt kitsi lüpsta.
  • Isikuline kõneviis: Koostasime e-raamatu, millest leiad väärtuslikke nippe kitse lüpsmiseks.

blank

Eesti keel on aktiivne keel.

Isiklikult lugeja poole pöörduv tekst aitab inimesel sõnumit paremini mõista. Kasuta julgelt sõna sina. Kirjuta, nagu räägiksid lugejaga ja lugejast, mitte endast. Ja tekst ärkab ellu!

blank

Kui lühike on hea tekst?

blank

Suure tõenäosusega on su praegused tekstid pikad.

Alusta sellest, et lühenda iga oma alamlehe teksti poole võrra.

Seejärel võta järelejäänust veel pool ära. See võib tunduda liialdusena, kuid proovi.

blank

VIHJE: iga sisulehe soovitusliku tekstimahuga saad tutvuda neid puudutavas osas (vt päris lõppu)

blank

Eelda, et inimene külastab kõiki su veebi alamlehti

blank

Kodulehe lugemist ei alustata enamasti avalehelt.

Veendu, et iga sinu veebi sisuleht

  • on põgusalt loetav
  • selgitab, kus lugeja parajasti asub ja millest leht räägib
  • kutsub lugejat tegutsema (midagi lugema, millegagi liituma jne)

blank

Lisa igale lehele nupp või link juhistega järgmise sammu tegemiseks. Sest ühel hetkel on lugeja valmis tegema järgmist sammu ja hakkama su kliendiks.

blank

Seda otsust peab toetama lihtne veebilogistika.

blank

Tee lugejale enda leidmine lihtsaks

blank

Sa juba tead, et sinu võimalik klient on jahil.

Meelita ta oma veebi, jagades talle kasulikku infot.

blank

Kõik, mida pead SEO kohta teadma:
blank

  • õigesti valitud märksõnad on olulisemad kui teksti pikkus
    blank
  • kasuta märksõnu teksti esimestes lausetes
    blank
  • jälgi, et igal alamlehel oleks 2–3 olulist märksõna – vähemalt ühel korral igas 2. lõigus
    blank
  • jälgi, et 2–3 vähemolulist märksõna esineks vähemalt ühel korral igas 4.–5. lõigus
    blank
  • põhimärksõna peab asetsema võimalikult pealkirja alguses
    blank
  • märksõna peaks olemas olema ka kodulehe lingis
    blank
  • sa ei pea muretsema käänete pärast, kui sõnatüvi sisaldab märksõna otsitavat kuju
    blank
  • ära unusta, et tekstid peavad olema lugejale põnevad ja kaasahaaravad

blank

Ehk et lühidalt toimub otsimootorisõbralik kirjutamine nii:
blank

  1. Vasta võimalike klientide küsimustele.
  2. Kirjuta ühest võtmeteemast ühel alamlehel.
  3. Lisa linke oma või mõne teise veebi teemakohastele lehtedele.
  4. Kasuta lauseid või sõnu, mida võimalikud kliendid otsivad.
  5. Mis kõige olulisem: ole abistav!
    blank

Ära unusta visuaalset kogemust!

blank

Selleks, et sinu tekstid oleks haaravad, pane veebitekstide visuaalne pool enda kasuks tööle.
blank

  1. Asenda tekst piltide või videotega.
  2. Kasuta eri suurusega fonte – inimesed vaatavad esmalt üle suurema kirjaga tekstid.
  3. Rõhuta klientide / ekspertide tagasisidet.
  4. Kasuta taustavärve, paksu kirja, LÄBIVAID SUURTÄHTI, kaldkirja või allajoonimist. (Muidugi mitte kõike koos!)
  5. Tee pikk pealkiri kaheks: lisa alapealkiri.
  6. Muuda tekstilõik täpploendiks.

blank

Oluline! Lisa valget/tühja ala ja vähenda müra.

See muudab su teksti lihtsamini loetavaks ja tõstab tajutavat usaldusväärsust.


Isegi kui sa ühtegi eelnevat nõuannet kuulda ei võta, ent tahad lugeja pilku ekraanil hoida, järgi oma kodulehe tekstides lihtsalt neid 3 põhimõtet.

blank

#1 Unusta pikad lõigud

blank

Info leidmise teeb lugeja jaoks lihtsaks vormindamine.

Otstarbekalt kujundatud tekste on sujuvam lugeda. Oluline info paistab silma.

blank

Kuidas anda tekstidele silmasõbralik vorm?

blank

  • Pealkirjad ja loendid

Kasuta lisaks suurtele ja paksus kirjas pealkirjadele vahepealkirju. Iga 4–8 tekstirea järel ülejäänud tekstist eristuv mõte püüab pilku. Võimalusel sisesta teksti ka täpp- ja numberloendeid.

blank

  • Tekstirea ja lõigu pikkus

Kontrolli üle oma kodulehe tekstirea laius. Näiteks 14-punktise fondi puhul on ideaalne umbes 55–75 tähemärgi laiune tekstirida (650 pikslit).

Vaata, et ükski lõik ei ületaks 3–5 tekstirida.

Ja et pikemale lõigule järgneks alati lühem.

blank

  • Pidid ja video

Pildid ja videod muudavad lugemise vaheldusrikkaks.

blank

Reeglina liigub lugeja sinu veebis edasi, lugedes vahepealkirju, esile tõstetud tsitaate ja vaadates pilte.

blank

Lisa pildile allkiri, mis sinu teenust või toodet esile tõstaks.

blank

#2 Kirjuta võimsad pealkirjad

blank

Pealkirjal on üks eesmärk: juhatada lugeja esimese lauseni. Kogu sinu tekst on kasutu, kui pealkiri lugejat ei haara.

Kasuta sõnu, mis on värsked ja üllatavad.

blank

NÄIDE:

Selle asemel, et öelda „Milleks hoida raha säästukontol?”, ütle näiteks „Kuidas peita raha enda eest säästukontole?”.

  • Hea pealkiri ei ole liiga lühike ega liiga pikk – max 7–8 sõna.

blank

NÄIDE: 

„Nipid, millega panna kõrgusekartjad lumelauda sõitma”


Kuidas hea pealkirjani jõuda?

blank

  • Kirjuta pealkirja esmaversioon. Seejärel kirjuta sellest 10–15 teisendit, kuni jõuad selliseni, mis tõesti lugeja pahviks lööb.
    blank
  • Vahepealkirjade kirjutamine on lihtsam: sõnad/mõtted peaksid saama haarata järgnevast lõigust.

blank

Otsimootorites on pealkirjades sisalduv info võtmetähtsusega.

Nii et kasuta pealkirjas alati oma veebi / konkreetse alamlehe leitavuse seisukohast olulist märksõna.

blank

Mõjus pealkiri

  • pakub lugejale kasu
  • väljendab saadava kasu ainulaadsust
  • on päevakohane

blank
Ja teeb seda kõike ülitäpses sõnastuses. 

blank

#3 Keskendu kliendikasule

blank

Kirjuta esmalt sellest, millist kasu inimene sinu tootest või teenusest saab. See, millest toode koosneb, on teisejärguline.

Toote koostist ja muid omadusi uurib lugeja alles siis, kui tal suurem huvi on tekkinud.

blank

Kasu on see, mis vastab kõige otsesemalt küsimusele „Aga mida mina sellest saan?“.

blank

Omadust rõhutav tekst vs kasu rõhutav tekst

Toote juurde kuuluvad patareid vs Patareid kaasas! Sa ju tead seda tunnet, kui oled unustanud uuele mänguasjale patareid osta …

blank


blank

Kas jäi meelde?

blank

  • Inimene on internetis jahil! Ta otsib teavet toote või teenuse kohta ega ole tulnud lihtsalt tekste lugema.
    blank
  • Hoia laused ja lõigud lühikesed. Rikasta neid erinevate loetelude ja teiste visuaalsete pilgupüüdjatega.
    blank
  • Kirjuta lihtsat ja isiklikult. Sina-vorm vähendab distantsi.
    blank
  • Too alati välja oma tootest/teenusest saadav kasu.
    blank
  • Ära unusta, et ühelgi tekstil ei ole väärtust, kui lugeja pealkirjast edasi ei loe.

blank

*

blank

Sa pole veel pooltki kasu kätte saanud

blank

On ülim aeg detailidesse laskuda.

Järgmisena tutvu detailsete tehnikate ja näidetega iga alamlehe tekstide kirjutamise kohta, mida ettevõtte koduleht tavaliselt sisaldab:

blank

  • kuidas kirjutada AVALEHT, mis köidab lugejat 5 sekundiga [KLIKI JA LOE]
  • kuidas ärgitada lugejat TEENUSED lehe abil sinult ostma [KLIKI JA LOE]
  • kuidas HINNAD lehel lugeja kõhklused ära nullida [KLIKI JA LOE]
  • kuidas muuta ka MEIST leht müügitekstiks [KLIKI JA LOE]
  • kuidas KONTAKT lehel müügitööga osavalt jätkata [KLIKI JA LOE]

blank

Sa õpid väga spetsiifilisi tekstistrateegiaid, mida oma veebis müügi suurendamiseks kasutada.

Vali ise, kas loed kõikide alamlehtede müüva(ma)ks kirjutamise kohta järjest.

Või asud otse sulle enim muret valmistava lehe tekstistrateegia kallale.

blank

Lisa manus Add another file

521 3850 info@eiffel.ee
Vastame päringutele kahe tunni jooksul.
  • Kliendid meist
  • Tingimused
  • Kasuta tasuta nõu
  • Mõisted

Eiffel Meedia OÜ

Suur-Karja 14

10140 Tallinn

Reg. kood 11368499
KMKNR: EE101205254
Tel: +372 654 7205
E-mail:info@eiffel.ee
IBAN: EE572200221035675043
SWIFT/BIC: HABAEE2X
Swedbank
Täisvaade