Kas sinu kodulehe tekst müüb? 16 kontrollküsimust

Teksti_toimetamine

Maailmas on jõhkralt palju teksti.

Ja kahjuks on enamik sellest surmigav.

Aga tekste toodetakse iga päev hullumeelse järjekindlusega juurde.

Ära ütle, et sul on ka sama plaan?!

Kui tahad, et sinu veebitekstid tõmbaks lugeja vere käima ja südame põksuma, pead sa need enne avaldamist strateegilise pilguga üle toimetama.

Ainult nii saad olla kindel, et sinu tekstid:

  • paistavad silma ja jäävad meelde
  • tekitavad lugejas emotsiooni
  • suunavad ta vajalikku tegevust sooritama

Kas arvad, et toimetamine on tuim komade otsimine?

Kaugel sellest!

Panime sulle kokku 16 küsimust, millele vastuseid andes ei tuuni sa paremaks mitte ainult oma teksti, vaid õpid ka oma toodet veelgi põhjalikumalt tundma!

 

Lihvi oma pealkirja nagu meri Saaremaa rannikut

 

Enne oma veebiteksti avaldamist vaata pealkirja(de)le võõra ja värske pilguga otsa ja vasta ausalt järgmistele küsimustele:

 

#1 On mu pealkiri piisavalt selge?

 

Viska välja kõik tehnilised terminid ja kindlale kultuurigrupile omased väljendid.

Muuda oma laused nii üheselt mõistetavaks kui võimalik!

Mida selgem on su pealkiri, seda rohkem inimesi ta kõnetab.

 

#2 On mu pealkiri intrigeeriv, põnev ja vastupandamatut uudishimu tekitav?

 

Sinu lugeja peab siit vabatahtlikult esimesele lõigule edasi tormama.

On ta sedavõrd mõjus?

 

#3 Kas sissejuhatus ja kõik alapealkirjad toetavad pealkirjas mainitud teemat ja hoiavad lugejat elevil?

 

Kui jah, saad endale ka teksti kiirlehitsejate tähelepanu. Lisaks muudad regulaarsete alapealkirjade abil oma teksti kõigi jaoks paremini haaratavaks.

 

Kas seletad niisama või paned lugeja tundma?

 

Oma tootest ja teenusest rääkides ei ole vaja valmis saada hirmpikkade kirjeldustega.

Peamine on lugeja panna tundma, millist kasu tema sinu tootest otseselt saab. Selleks küsigi oma tekstilt:

 

#4 Kas keskendud tootest saadavale kasule ja mitte selle omadustele?

 

Ehk teisisõnu: kedagi ei huvita kaamera pikslite arv.

Paljusid huvitavad aga selged ja kvaliteetsed selfied!

 

#5 Kas tõestad oma toote kvaliteeti päris numbritega?

 

Näita lugejale teiste kasutajate arvu, pane üles tootehinnangud, riputa välja nimekiri võidetud auhindadest või keskendu ühele vingele tehnilisele näitajale. (Aga tee lugejale kindlasti selgeks, mida see tema jaoks tähendab!)

 

Sõnasta üleskutse, mis paneks patrioodi kodumaad vahetama!

 

Ka kõige põnevam tekst ei haara kauaks meie tähelepanu, kui seda ei võta kokku selge ja otsekohene üleskutse teksti lõpus. Kontrolli seega uuesti üle:

 

#6 Ega sul üleskutse pole meelest lipsanud?

 

Veendu, et annad lugejale selged juhised, mida ta edasi tegema peaks.

Üleskutsenupp olgu koheselt leitav ja muust tekstist selgelt eristuv.

Pinguta ka sõnastusega. Sinu üleskutse võiks olla vähemalt sama originaalne nagu maasikamaitseline Borjomi vesi.

 

#7 Kas pakud lugejale kindlustunnet teenuse prooviperioodi või toote tasuta tagastuse osas?

 

Maandades hirmud juba eos, saad panna lugeja otsustavamalt tegutsema.

 

Ära unusta, et ka klient on inimene!

 

Sinu ja sinu brändi hääletoon on x-faktor, mis loob isikliku sideme lugeja ning sinu toote vahel. Kõige parem viis loomuliku hääletooni tekitamiseks on kirjutada nii nagu sa räägiksid. No päriselt, noh! Seda silmas pidades, vaata oma tekstides veelkord üle ka järgnev:

 

#8 Kas sa kõlad nagu inimene?

 

Loe tekstid läbi ja vaata, kas neist jääb tunne nagu seal räägiks üks inimene teisega. Või jääb sealt mulje, et nende autor on uuendamata tarkvaraga masin?

Vajadusel loe keerulisemad laused endale kõva häälega ette. Kusjuures, lugemise käigus on hea kõrvaldada ka kogemata teksti sisse kukkunud klišeed ja erialane kõnepruuk.

 

#9 Kas oled valinud sobiva stiili?

 

Üks asi on normaalne kõne- ja kirjakeel, teine asi aga sihtgrupp, kellele sinu toode on suunatud. Inimestena nõustume kiiremini enda jaoks sarnase kõnepruugi kasutajatega.

Pole midagi halenaljakamat kui tekst, mis üritab müüa ekstreemspordirõivaid värsketele lastevanematele mõeldud stiilis. Või vastupidi.

 

#10 Kas lased oma lugejal aegluubis tagurpidi lõhnavale kanarbikupõllule langeda?

 

Või sellele pinnale, kuhu sul oleks vaja, et ta langeks.

Vaata, kas sinu tekst kaasab inimese kõiki meeli. Räägi oma lugejale, kuidas sinu toode sõrmede vahel siidjas-jahedalt libiseb või kuidas sinu rabamatkad panevad maa tema jalge all vetruma ja kõrva kurelaulu kuulma.

 

Argumendid, millega tekitad emotsiooni

 

Mida tasakaalustatumad on sinu müügiargumendid, seda mõjusamalt saad oma lugejat veenda.

Vaata üle, et teksti loogiliste argumentide osakaal ei hakkaks lämmatama emotsionaalseid. Oma sõnumi säravaks kohaleviimiseks on sul vaja, et mõlemad pooled kokku mängiksid.

Mõtle enne veebitekstide avaldamist läbi järgnev:

 

#11 Kas info kõnetab lugejat?

 

Kas kogu statistiline ja spetsiifiline info, mille sa esile tood, toetab sinu säravamaid müügiargumente ning selgitab lugejale lahti tema isikliku kasu?

Ära jäta midagi selgituseta – puhas statistika tekitab lugejas igavust. Ja igavusest on lehelt lahkumiseni vaid paari sekundi tee.

 

#12 Kas kasutad saatuslikke väesõnu?

 

Väesõnad on tugeva intensiivsusega sõnad, mis mõjutavad lugeja emotsioone sügavamalt kui tavalised sõnad. Seega on nad ka olulised ostuotsuse mõjutajad.

 

#13 Kas põrgu, mida sa kirjeldad, on piisavalt vastik ja taevas hullutlevalt ahvatlev?

 

Kirjelda emotsionaalselt ja täpselt, mida sinu lahendus saab lugeja elus muuta just tema konkreetsest kitsaskohast lähtuvalt.

 

Teenus, mis on nii eksklusiivne, et sellele saab registreeruda vaid 1x aastas?

 

Intrigeeriv, kas pole?

Me kõik tunneme end kõrvust tõstetuna, kui saame osa millestki salajasest või haruldasest.

Mõjustamispsühholoogia on pikalt uuritud valdkond, mille teooriaid saad oma tekstide mõjuvõimu tõstmiseks kiirelt praktikasse panna. Maailma meister-mõjustaja ja bestseller-autor Robert Cialdini on uurinud mõjustamistehnikaid, millega inimese käitumist suunata.

Nendest lähtuvalt võiksid ka oma veebitekstid üle käia:

 

#14 Kas pakud oma lugejale midagi vastu?

 

Me oleme nõus lihtsaid asju jagama, kui saame selle eest ka midagi vastu.

Seega, kui soovid veenda oma külastajaid kontaktandmeid jätma, anna neile ka midagi toredat või kasulikku tasuta vastu – näiteks konsultatsiooni.

Kui saame kelleltki kingituse – näiteks veebilehelt tasuta nõu – oleme alti(ma)d kingitegijale miskit vastutasuks anda. Näiteks oma kontaktandmeid. 🙂

 

#15 Kas näitad uhkusega, millist sotsiaalset tunnustust sinu toode on kogunud?

 

Vaata üle, et erinevate kasutajate tagasiside, ja eriti just valdkonnaekspertide oma, oleks loogilises ja nähtavas kohas.

 

#16 Oled sa (või sinu teenus/toode) piisavalt haruldane?

 

Me kõik tahame saada osa millestki eksklusiivsest. Nii tunneme ka ennast erilisena.

Seal, kus see on loogiline ja sobilik, muuda ligipääs oma tootele natukene keerulisemaks ning oledki lugejat oma toodet rohkem ihaldama pannud!

Siia sobivad kõik nappusele suunatud sõnumid:

  • “Saadaval ainult 75 käsitsi sepistatud küünlajalga”
  • “Soodushinnaga pileteid tuleb müüki vaid 100 tk”
  • jne.

 


Ainult lõpuni loetud tekst hakkab Sinu heaks tööle

 

Sina tunned oma toodet läbi ja lõhki.

Sinu jaoks on selge, miks ta teistest kallim on ja mis ta eriliseks teeb.

Sinu lugeja on seda kõike aga esimest korda avastamas.

Esitades oma tekstile enne avaldamist rea kriitilisi küsimusi, saad kontrollida, et:

  • sa ei unustaks müüki
  • ei kirjeldaks niisama toote omadusi (kasu asemel)
  • sinu jaoks iseenesestmõistetav info jõuaks selges inimkeeles lugejani

 

Miks seda vaja teha on?

Sest nii saad sa valmis tuunida köitva ja strateegilise teksti, mis hoiab lugeja haaratuna ja tekitab temas emotsiooni.

Sest ilma emotsioonita ei loe keegi teksti lõpuni.

Ega langeta ühtegi ostuotsust.

Isegi raamatupidamistarkvara kohta mitte.

 

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ’it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist