Kuidas panna inimesed e-kirju avama? Muidugi *teemareaga!*

postkast

Kui palju on Sinu postkastis kirju, mida Sa avanud pole?

10, 100 või isegi rohkem?

Me saame iga päev kümneid e-kirju, millest osa jääbki lugemata või liigub otsejoones prügikasti.

Milliseid e-kirju inimesed avavad? Muidugi selliseid, mille teemarida neis huvi tekitab.

Järgneva 16 teemarea kirjutamise nipiga ärgitad meilisaajad lihtsasti oma e-kirju avama.

Muideks, neid kasutavad ka elukutselised copywriterid.

1. Kirjuta lühidalt

MailChimpi uuring, milles analüüsiti 200 miljonit e-kirja, näitas, et kõige rohkem avatakse kirju, mille teemarida on 28–39 tähemärki pikk (ehk sama pikk kui eelnev paksus kirjas tekst).

Ideaalis võikski teemarea pikkus
olla 5–7 sõna / alla 50 tähemärgi.

Vahel võid proovida ka vaid ühe- või kahesõnalisi teemaridu. Need paistavad paremini silma ja haaravad suurema tähelepanu.

  • Uskumatu!
  • Täiuslik perepuhkus
  • Ainult homme

2. Lähene isiklikult

Lisades meilisaaja nime e-kirja teemareale, annad kirjale isikliku lähenemise. Lugeja tunneb, et kõnetad just teda isiklikult ja suurendad nii usaldust.

  • Juhan, kas Sa kohvile tuled?
  • Juhan, see on Sulle
  • Juhan, aita teha maailmarekordit

3. Ole ainulaadne

Haarava teemarea kirjutamiseks pead mõistma kahte asja: kes on Su kirjade lugejad ja mida Sa neist soovid.

Eesmärk määrab seega ka teemarea sisu.

  • Kas soovid midagi müüa? Miks su juuksed välja kukuvad ja kuidas seda peatada?
  • Või hoopis tervitada oma tarkvara uusi kasutajaid ja neid aktiveerida? Heippa-hei! 2 nippi, kuidas Smailyst maksimum võtta

PS. Ära pelga näidata oma ettevõtte nime teemareal.
Paljud avavad e-kirja juba üksnes seetõttu, et nad teavad saatjat.

4. Väldi spämmisõnu

E-kirjad, mis on agressiivselt müügile suunatud, lendavad prügikasti. Näiteks teemaread, mis sisaldavad sõnu „Osta nüüd“ või „Tasuta“, on selgelt liiga müügikesksed.

Otsesõnu müümise asemel proovi pakkuda oma teadmisi ja kogemusi ning jaga oma lugejatele kasulikku sisu. Anna saajale teada, et e-kirja avades ootab teda midagi väärtuslikku – näiteks lugemismaterjal või sooduskupong.

Kuid pea meeles: ära luba midagi, mida lugeja tegelikult e-kirjast ei leia. Ootuse petmine kaotab Su hea maine hetkega ja peagi lahtub ka huvi Su uudiskirja vastu.

  • Kas teadsid, mis on 10 parimat süsivesikuallikat?
  • Teaduslikud nipid, kuidas hoidised paremini säilivad
  • K I I R M Ü Ü K 7 nutitelefoni nuputelefoni hinnaga

5. Proovi sihtrühmaspetsiifilisi sõnumeid

Üks võimalus kirjade avamismäära tõsta on luua konkreetsele (kitsale) sihtrühmale suunatud isiklikke sõnumeid. Teemareas saad kasutada klientidega otseselt seotud infot, näiteks

  • töövaldkond: Kuidas viia reklaam rohkemate inimesteni ilma lisakuludeta
  • huvid: levinud viga lennuki juhtimisel
  • asukoht: Just selle pärast on Saaremaa parim koht maailmas

pealkirjade kirjutamine

6. Esita küsimus

Ärgita meilisaaja teemareal esitatud küsimusega tegutsema.

Kas tead, miks küsimus sunnib teda kirja avama?
Ta soovib vastust teada saada.

  • Kuidas lihtsalt soodsamat internetti saada?
  • Kes veel soovib online äriga rikkaks saada?
  • Miks Su blogi nii vähe loetakse?

PS. Töötavad vaid need küsimused, mille vastust lugeja näha soovib.

7. Lisa tähtaeg

Ürituse või eripakkumise kommunikeerimisel saada välja kindlasti mitu e-kirja.

Esmalt anna lugejale teada, mis toimub, millal täpselt toimub ja mis ta sellest saab. Seejärel saada nimekirjas olevatele klientidele meeldetuletus(i), kui kaua pakkumiseni on jäänud.

Ära karda kasutada lühikest, näiteks 24-tunnist tähtaega.

„Nüüd või mitte kunagi“ tüüpi pakkumised on sageli kõige edukamad.

  • AINULT 3 päeva – sooduspakkumised kuni –59%
  • 24 tundi poole hinnaga! Aeg läks käima NÜÜD
  • Ole käbe! 1.–7.08 KÕIK trennid meie kulul

8. Tekita huvi

Kas tead, miks inimestele meeldivad filmide treilerid, aga reklaamid mitte nii väga?

Treiler peibutab, mitte ei räägi kõike kohe alguses ära.

Sama kehtib ka teemarea puhul – mõtle, millega lugejas huvi tekitada.

  • 10 saart, kus saad puhata nagu STAAR
  • Kas ma võin sinult midagi küsida?
  • PAUH! See toob su lehele liiklust.

9. Kutsu tegevusele

Paljud inimesed reageerivadki vaid otsesele üleskutsele.

Kui Su e-kirja teemareas on üleskutse tegevusele – näiteks müüd pileteid üritusele –, siis anna sellest selgelt teada ka teemareas.

  • Ootame Sind juba septembris
  • Uusaasta kontserdi piletid vaid meilt
  • Löö kaasa menusarjas

Üleskutse

10. Lisa loend

Inimestele meeldivad loendid, sest need muudavad keerulised ja pikad tekstid lihtsamaks.

Viita sellele ka teemareas.

Nii annad lugejale teada, et Su e-kirja sisu on arusaadav ja lihtsalt loetav.

  • 10 lihtsat soovitust AdWordsi proffidelt
  • 5 unustatud võimalust raha säästmiseks
  • 13 soovitust trennimotivatsiooni tõstmiseks (on ju nr 8 parim?)

11. Edasta teadaanne

Kui Sul on oma ettevõtte tegemiste kohta öelda midagi uut ja huvitavat, jaga seda ka lugejatega.

See äratab neis usaldust, sest nad tunnevad, et on esimesed, kellele uudisest teada anti.

  • Tamtararaa! Pildivõistluse võitjad on …
  • UUS! Meie teenus nüüd veelgi kiirem
  • Kõige kiidetumad asutused. Meie ka nende seas 😉

12. Ole naljakas

Humoorika teemareaga e-kiri eristub teistest.

Ühenda näiteks asju, mis tavaliselt kokku ei käi. Hea nipp on kasutada tuntud laulude sõnu, mis haakuvad Su teenuse/tootega. Võid ära kasutada päevakohaseid või kuulsustega seotud teemasid.

Proovi erinevaid sõnamänge, et lugejale just Sinu kiri silma jääks.

  • Sea pesa korda!
  • Sinu püksid ei taha olla üksi
  • Senjoor sidrun

13. Ütle midagi ootamatut

Kui Sa eriline sõnasepp ei ole, siis paku lugejale midagi üllatavat.

See võib olla vähetuntud fakt Sinu ettevõtte kohta, jahmatav statistika vmt. Ootamatu tõsiasi või järeldus ärgitab lugejat asja edasi uurima.

  • See üllatav võte suurendab Su e-kirjade loetavust
  • 9 eestlast 10-st ei tea, et …
  • Mida võib Elvis Presley Sulle meiliturundusest õpetada

ootamatu

14. Kasuta multimeediat

Video, link esitlusele või podcast’ile aitavad e-kirja sisukamaks muuta.

Kui Sinu e-kiri sisaldab lisamaterjali või juhiseid, märgi see teemareal ära, et tekitada lugejas selle vastu huvi.

  • [VIDEO] Mis võib juhtuda Pokemone jahtides – kaitse oma telefoni
  • Me oleme teles! Vaata >>>>
  • PODCAST nr 11: levinud vead sotsmeedia turunduses

15. Kasuta numbreid

Nii nagu numbrid toimivad blogiartiklite ja portaalide pealkirjades, töötab numbrimaagia ka e-kirja teemareal.

Numbrid toovad sõnadetulva vaheldust ja teemarida hakkab paremini silma.

  • Raamatute hinna lõikuskuu, hinnad all kuni 79%!‏
  • 900 uut uudiskirja tellijat 6 päevaga
  • Rohkem müüki: eksperdi 39 copy-paste nõuannet

PS. Numbritega sama hästi töötavad ka erimärgid (# * ~) ja emojid (? ? ✈️)

16. Testi, testi, testi

Testi sõnu ja fraase, et näha, kuidas Su lugejaskond neile reageerib.

Kasuta selleks näiteks MailChimpi teemarea uuringutööriista (paraku see eesti keeles küll ei toimi…).

Kasuta alati A/B testimist – selle abil saad
lihtsalt erinevate teemaridade toimivust võrrelda.

Kasulik on analüüsida ja võrrelda ka erinevaid muutujaid: kuidas mõjutab kirjade avamismäära

  • kindel nädalapäev või kellaaeg
  • ettevõtte nime lisamine
  • erimärkide või emoji’de kasutamine

Ära proovi kõiki nõuandeid korraga!

Analüüsi alati oma e-kirjade avamismäärade statistikat ja püüa mõista, millised teemaread Sinu lugejaid kõige paremini kõnetavad.

Kui Sul teemaridade kirjutamine juba käpas on, vaata üle, kui hästi sinu e-kirja sisu toimib.

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ’it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist